Influencer Marketing Kisokost és Fogalomtárat adott ki az IAB Hungary
Mindkét kiadvány letölthető a Dokumentumtárunkból.
Mindkét kiadvány letölthető a Dokumentumtárunkból.
Somogyi Fanni mesterszakos kategóriában nyerte meg az IAB Hungary Legjobb Szakdolgozat A Digitális Marketingről versenyét.
Első alkalommal hirdette meg versenyét a legjobb digitális témájú szakdolgozatok számára az IAB Hungary. Az alapszakos kategória nyertesével, Szaller Dáviddal beszélgettünk.
Az IAB Legjobb Szakdolgozat A Digitális Marketingről versenyének különdíjasával, Buzás Jankával beszélgettünk.
CMP Validator eszközt tett közzé a IAB Europe. A Chrome kiegészítőként futtatható szoftver bármely weboldal CMP-analízisét el tudja végezni, és többek között jelzi, ha az adott implementáció nem felel meg a TCF követelményeinek.
Globális előrejelzést adott ki a Zenith, amely szerint jövőre már a digitális médiafelületek 69 százalékával programmatic rendszereken keresztül kereskednek.
Az IAB UK videós munkacsoportjának tagjai azt járták körbe, hogy mit jelent a – limitáltan, de már itthon is elérhető – 5. generációs mobilhálózat a videohirdetés szegmens számára.
Globális kezdeményezés indult a World Federation of Advertisers (WFA) vezetésével, a legnagyobb márkatulajdonosok összefogásával.
Európa kihagyhatatlan programmatic eseménye visszatér: a népszerű szakmai rendezvénysorozat következő részére november 19-én délután kerül sor. Az IAB Europe már több mint 10 előadó nevét is közzétette.
Az IAB Europe a kölni DMEXCO konferencián mutatta be a programmatic piac méretét és a programmatic szegmenssel szembeni attitűdöket ismertető tanulmányát.
Az IAB Europe közzétette a Transparency & Consent Framework (TCF) 2.0-s verzióját. A piaci szereplők augusztus 21-től használhatják az új keretrendszert.
2019. június 17-én délután a Premier Kultcaféba várja az IAB Hungary az érdeklődő tagokat közös szakmázásra, beszélgetésre. A téma a digitális reklámköltés helyzete, a magyar adatok és a nemzetközi trendek bemutatása. Az esemény felvezetéseként olvassátok Novák Péter írását.
Az IAB Europe bemutatta a Transparency & Consent Framework (TCF) új, 2.0-s változatát, melynek használatával a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. A friss változat bevezetését megelőzően, május 25-ig várják minden érintettől a szakmai észrevételeket, javaslatokat.
1/1 projektünk keretében most a digitális videó fogalmát járjuk körbe. Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója, az R-Time vezetője osztja meg gondolatait a téma kapcsán.
Egy évvel ezelőtt, 2018. március 1-jén egy újabb mérföldkövéhez érkezett meg a hazai digitális közönség- és forgalommérés. A napi szintű közönség-összetételi adatok szolgáltatásával immáron lehetővé vált, hogy ne csak havi, hanem heti, illetve napi szinten is követhetővé váljon, hogy a különféle digitális tartalmakat kik és milyen volumenben fogyasztják.
November második felében zajlott az IAB Europe programmatic témájú eseményének friss kiadása. Most elérhetővé tették a webinar hanganyagát és az elhangzottakhoz kapcsolódó prezentációt is.
Frissen indult 1/1 projektünkben gyakran használt szakkifejezések valós, közös tartalmát keressük. Az első ilyen szó az “influencer”. Ezzel kapcsolatban Bánki Attila, a Vermis ügyvezető igazgatója osztja meg a gondolatait.
Frissen indult 1/1 projektünkben gyakran használt szakkifejezések valós, közös tartalmát keressük. Az első ilyen szó az “influencer”. Ehhez kapcsolódóan Tőrös Balázs ébresztő hangvételű írását ajánljuk.
Laza, kötetlen eseménynek szántuk, és ilyen is lett, de persze a beszélgetések a programmatic körül forogtak. Alább a rövid beszámoló Kassai Péter, a Programmatic munkacsoport vezetője részéről.
Megjelent a legfrissebb AdEx Benchmark Study. Az IAB Europe és az IHS Markit közös adataiból látható: az európai digitális reklámpiac nyolcadik éve folyamatosan kétszámjegyű növekedést ér el, és 2017-ben már 48 milliárd eurót tett ki.
A ppcpro.hu egy Facebook-oldalból nőtte ki magát, melyet Bay Áron (Mito) indított még korábban.
Tagi esemény lesz, a formátum pedig piknik:)
Megérkeztek a friss Dkt.hu adatok.
Legalábbis ez látszik a Dkt.hu januári toplistáiból.
Az Adverticumnál az elmúlt évben egyre növekvő figyelem övezi a Coalition for Better Ads folyamatot, részt vállalnak az IAB EU ezzel foglalkozó munkacsoportjában is.
Tavaly novemberben már volt ilyen alkalom, idén kettőt terveznek.
Programmatic munkacsoportunk felhívására már így is sokan jelentkeztek, te se maradj le!
Októberben indult újra az IAB Hirdetői Klubja, melynek már első találkozóján a kulcstémák között említették a viewability-t. A második ülésen kifejezetten e téma került terítékre. Alább Sólyom Balázs elnökségi tagunk összefoglalóját olvashatjátok a találkozóról.
Az influencer marketing az egyik legizgalmasabb új terület a digitális piacon, ám eközben az egyik leghomályosabb is, ami a szabályozási kérdéseket illeti. A GVH most útmutatót adott ki, részben a Kasza Tibor-ügyhöz kapcsolódóan.
Megmutatjuk a Dkt.hu szeptemberi számait.
De a programmatic piac egésze is óriásit bővült tavaly. Az IAB Europe az IHS Markit kutatócéggel együttműködésben a dmexco-n mutatta be az európai költési adatokat.
2014 után ismételte meg a Priorities for Digital Measurement kutatást az IAB Europe. Ennek során a reklámpiac különböző típusú szereplőit (ügynökség, hirdető, média, egyéb szolgáltató) kérdezték meg, és arra is figyeltek, hogy helyi és nemzetközi válaszadók egyaránt legyenek.
Júliustól Kassai Péter irányítja az IAB Hungary egyik legaktívabb munkacsoportját. A programmatic piacról és a Programmatic munkacsoport terveiről kérdeztük.
Ha a digitális inventory és a márkamegjelenések minőségéről van szó, akkor a viewability az egyik legfontosabb kérdés. Ám a téma fontossága ellenére még mindig sok a vakfolt, hiányoznak a sztenderdek, és ezzel összefüggésben a mérések között nehéz rendet vágni. Ezen változtatna egy új kezdeményezés, melynek az IAB Europe is részese.
Továbbra is a mobil display a domináns, derül ki az IAB Europe közléséből. Lássuk a részleteket!
A DKT Közgyűlése a Gemiust választotta a magyar digitális forgalom- és közönségmérés szolgáltatójának. Így 2018 januárjától a korábbi szolgáltatóval köt újabb szerződést a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT). A 2016 őszén kezdődött pályázati folyamatban a fő cél a minőségi adatszolgáltatás megtartása és az új technológiákra való nyitottság biztosítása volt.
Megjelent az IAB Hungary 2017 első negyedévi NORI bevallása. Az önbevalláson alapuló mérés szerint a hazai digitális piac az előző év azonos időszakához képest 13 százalékos bővülést mutat.
Vándor Attila, a Programmatic munkacsoport eddigi vezetője munkahelyet és ezzel szakmai fókuszt vált. Attila munkájának most nem lesz része a programmatic terület, így június végével távozik a munkacsoport éléről, amely egyébként több izgalmas projekttel is jelentkezett az elmúlt időszakban. Miközben Attilának sok sikert kívánunk és megköszönjük az aktív részvételt, az IAB Hungary kiírja a Programmatic…
Újabb IAB Thematics képzést szervezünk. A téma ismét a programmatic, ezt az alkalmat azonban kifejezetten ügyféloldali szakembereknek ajánljuk.
Az IAB Hungary Programmatic munkacsoportja elkészíti a PiacTÉR-KÉP-et, amelyet aztán rendszeresen frissítenek is. Alább elmondjuk, mi ez, és miért lesz nagyon jó a piacnak!
Az IAB angol nyelvű kalkulátort készített, amely a programmatic kampányok transzparenciáját növeli, és hasznos segédletet jelent e téren hirdetőknek és kiadóknak egyaránt. A kalkulátorhoz kapcsolódó magyar nyelvű értelmezési segédletet adott ki az IAB Hungary programmatic munkacsoportja. A vonalvezetőt Semsei Balázs (Vodafone Magyarország) készítette. Alább közöljük!
Ambruszter Géza, az IAB Hungary reklámblokkolással foglalkozó Lost and Found munkacsoportjának vezetője az Evolution konferencián adott az adblockingról hazai helyzetképet egy friss kutatás alapján. A prezentációja letölthető itt: Evolution_IAB_LostandFound_AG Emellett alább közlünk egy vele készült interjút arról, hogy mennyire eszik forrón a kását reklámblokkolás témában.
Nem jelent még meg hasonló edukációs anyag itthon, így az IAB Programmatic munkacsoportja által készített dokumentum minden túlzás nélkül hiánypótló.
Novemberben első alkalommal hirdetett tematikus képzést az IAB Hungary. A téma a programmatic volt, és a helyek villámgyorsan beteltek. Mint Bognár Verától, az Oktatás munkacsoport vezetőjétől megtudtuk: 2017 első negyedévében a mostani alkalom megismétlésével készülnek, emellett egy haladó kurzus is tervben van. Mielőtt azonban előreszaladnánk, Szabó Ákossal (Studio Binär), a nap házigazdájával beszélgettünk a képzés…
Mobil munkacsoportunk frissítette a magyar mobilhirdetési piac ajánlott hirdetési formátumait, és ezúttal táblagépre vonatkozó hirdetési ajánlásokat is meghatározott.
Az IAB Hungary megbízásából az FMG R&D első alkalommal térképezte fel, mit gondolnak a hazai programmatic piac fejlődéséről a hirdetők, ügynökségek és médiatulajdonosok. Alább összefoglaltuk, mi derült ki a válaszokból.
Nagy örömünkre óriási érdeklődést mutattatok novemberi IAB Thematics kurzusunkkal kapcsolatban, így kitehetjük a Megtelt táblát!
Az IAB Europe és az IHS közölt mobilköltés adatokat nemrégiben. Az európai számok mellett globális kitekintést is kaptunk.
Mit áll, nagyon is bővül;) IAB Europe-adatok következnek.
Ez a célja annak a kutatásnak, amelyet az IAB Hungary és az FMG R&D közösen indított.
Szutor Ferenc elnökségi tagunk posztja digitális védelmi pénzről, elhatárolódásról és minden másról, ami a reklámblokkolás körül mostanában történik.
“A cikk nyilván arra fog kifutni, hogy könnybe lábadt kiscica szemekkel kérünk és 35 kilóra fogyott, éhező Prohardver szerkesztők rémképével gyakorlunk lelki nyomást, hogy kapcsold ki az Adblockert oldalainkon, ha kedves neked az életünk.” Ezzel a csak félig áldrámai felütéssel köszönt be márciusban Parci, a Prohardver főszerkesztője. Öt oldalon, gondosan és végtelennek tűnő türelemmel elemezte a Micsoda reklám……
Bécsben, az impozáns Liechtenstein-palotában tartja idén Digital Media Europe konferenciáját a WAN-IFRA nemzetközi lapkiadói szakmai szervezet. A második napon a programot Michael Golden, a The New York Times alelnöke nyitotta meg. Rögtön ezután a kiadókat digitális oldalról talán a leginkább nyomasztó probléma, a reklámblokkolás került terítékre.
Világszerte a webes forgalom 60%-át manipulált böngészők, azaz botok és böngészőhálózatok, botnetek generálják. 2016-ra 7,2 milliárd dollárra tehető az online reklámszakmának a nem emberi eredetű forgalomból és a hirdetési csalásokból származó vesztesége. Konkrét példákkal illusztrálva mutatjuk be, mi a helyzet Európában az Egyesült Államokhoz képest az ad fraud és a non-human traffic terén.
“Ultrahangra vered magad senkit sem érdekel. Fogadd meg a tanácsomat, húzzál innen el!” Bëlga: Zsolti, a béka 2. A hirdetők, de a tartalomszolgáltatók számára is makacs kihívás annak megállapítása, hogy ki kivel azonos a sokszor öt-hat online eszközt (okostelefonokat, asztali számítógépeket és laptopokat, táblagépeket, okostelevíziókat, okosórákat és egyéb hordható eszközöket, RFID okoskártyákat) használó internetezők közül.…
A marketingszakma számára egyre világosabb, hogy az online hirdetési csalások és a nem valós felhasználók által generált forgalom (non-human traffic: NHT) kérdése már megkerülhetetlen. Egy több népszerű videóplatform, köztük a YouTube ellen szakmai céllal végrehajtott támadás igazolta, hogy a célpontok nem voltak megfelelően bebiztosítva hirdetési csalások ellen. “A kutatók 150 alkalommal indítottak két YouTube-videóra robotlátogatásokat.…
The marketing profession’s awareness of online advertising fraud and non-human traffic (NHT) is steeply rising. A recent test attack by a group of experts on popular online video platforms including Google’s YouTube rated the platforms highly vulnerable to ad fraud. “When the researchers sent the bots to visit two particular videos 150 times, YouTube’s public view counter identified only 25 of…
Pár nappal ezelőtt nekifutottam a reklámblokkolás témájának, de a miérteknél függőben hagytam a gondolatmenetet. Akkor hát folyt. köv. Az USA-ban 48%-kal 45millióra nőtt az aktív hirdetésblokkolók száma, az EU-ban 35%-ot ugrott a szám, és ezzel már 77millió internetező könnyít magán, ami a reklámok élményét illeti. A legdurvább a helyzet Lengyelországban és Görögországban, hiszen mindkét piacon meghaladja…
“A reklámblokkolók akadályozzák a website-okat abban, hogy minden olyan pixelt megjelenítsenek, ami a site részét képezi. Kell, hogy legyen valami törvény, ami tiltja ezt.” David Moore, WPP Digital President, IAB Tech Lab Chairman of the Board Amikor ez a béna idézet megütötte a szememet az AdAge reklámblokkolással foglalkozó cikkében, akkor cseppet elkedvetlenedtem az iparág jövőjét illetően. Meglepne,…
“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Az elmúlt héten a marketingszakma éves szokása szerint ismét elárasztotta a Promenade de la Croisette-et, de idén valami visszavonhatatlanul megváltozott Cannes-ban. A marketinget radikálisan átalakító, már évek…