IAB Europe: május 25-ig bárki véleményt fűzhet a TCF 2.0-hoz

Az IAB Europe bemutatta a Transparency & Consent Framework (TCF) új, 2.0-s változatát, melynek használatával a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. A friss változat bevezetését megelőzően, május 25-ig várják minden érintettől a szakmai észrevételeket, javaslatokat.

Egy éves az OverNight: helyzetkép és tapasztalatok

Egy évvel ezelőtt, 2018. március 1-jén egy újabb mérföldkövéhez érkezett meg a hazai digitális közönség- és forgalommérés. A napi szintű közönség-összetételi adatok szolgáltatásával immáron lehetővé vált, hogy ne csak havi, hanem heti, illetve napi szinten is követhetővé váljon, hogy a különféle digitális tartalmakat kik és milyen volumenben fogyasztják.

A Gemius végzi a digitális közönségmérést

A DKT Közgyűlése a Gemiust választotta a magyar digitális forgalom- és közönségmérés szolgáltatójának. Így 2018 januárjától a korábbi szolgáltatóval köt újabb szerződést a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT). A 2016 őszén kezdődött pályázati folyamatban a fő cél a minőségi adatszolgáltatás megtartása és az új technológiákra való nyitottság biztosítása volt.

Új vezető kerestetik a Programmatic munkacsoport élére

Vándor Attila, a Programmatic munkacsoport eddigi vezetője munkahelyet és ezzel szakmai fókuszt vált. Attila munkájának most nem lesz része a programmatic terület, így június végével távozik a munkacsoport éléről, amely egyébként több izgalmas projekttel is jelentkezett az elmúlt időszakban. Miközben Attilának sok sikert kívánunk és megköszönjük az aktív részvételt, az IAB Hungary kiírja a Programmatic…

Magyar vonalvezető készült az IAB programmatic fee kalkulátorához

Az IAB angol nyelvű kalkulátort készített, amely a programmatic kampányok transzparenciáját növeli, és hasznos segédletet jelent e téren hirdetőknek és kiadóknak egyaránt. A kalkulátorhoz kapcsolódó magyar nyelvű értelmezési segédletet adott ki az IAB Hungary programmatic munkacsoportja. A vonalvezetőt Semsei Balázs (Vodafone Magyarország) készítette. Alább közöljük!

“A reklámblokkoló használata bizony lopás”

Ambruszter Géza, az IAB Hungary reklámblokkolással foglalkozó Lost and Found munkacsoportjának vezetője az Evolution konferencián adott az adblockingról hazai helyzetképet egy friss kutatás alapján. A prezentációja letölthető itt: Evolution_IAB_LostandFound_AG Emellett alább közlünk egy vele készült interjút arról, hogy mennyire eszik forrón a kását reklámblokkolás témában.

Programmatic: “Szerencsére túlvagyunk a teenage sex-en”

Novemberben első alkalommal hirdetett tematikus képzést az IAB Hungary. A téma a programmatic volt, és a helyek villámgyorsan beteltek. Mint Bognár Verától, az Oktatás munkacsoport vezetőjétől megtudtuk: 2017 első negyedévében a mostani alkalom megismétlésével készülnek, emellett egy haladó kurzus is tervben van. Mielőtt azonban előreszaladnánk, Szabó Ákossal (Studio Binär), a nap házigazdájával beszélgettünk a képzés…

Könnyes cicaszemek, éhhalál, világvége

“A cikk nyilván arra fog kifutni, hogy könnybe lábadt kiscica szemekkel kérünk és 35 kilóra fogyott, éhező Prohardver szerkesztők rémképével gyakorlunk lelki nyomást, hogy kapcsold ki az Adblockert oldalainkon, ha kedves neked az életünk.” Ezzel a csak félig áldrámai felütéssel köszönt be márciusban Parci, a Prohardver főszerkesztője. Öt oldalon, gondosan és végtelennek tűnő türelemmel elemezte a Micsoda reklám……

Már a spázban vannak a robotok – a 7,2 milliárd dolláros kérdés európai szemmel

Világszerte a webes forgalom 60%-át manipulált böngészők, azaz botok és böngészőhálózatok, botnetek generálják. 2016-ra 7,2 milliárd dollárra tehető az online reklámszakmának a nem emberi eredetű forgalomból és a hirdetési csalásokból származó vesztesége. Konkrét példákkal illusztrálva mutatjuk be, mi a helyzet Európában az Egyesült Államokhoz képest az ad fraud és a non-human traffic terén.

Cross-device tracking – Örüljünk vagy aggódjunk?

“Ultrahangra vered magad senkit sem érdekel. Fogadd meg a tanácsomat, húzzál innen el!” Bëlga: Zsolti, a béka 2. A hirdetők, de a tartalomszolgáltatók számára is makacs kihívás annak megállapítása, hogy ki kivel azonos a sokszor öt-hat online eszközt (okostelefonokat, asztali számítógépeket és laptopokat, táblagépeket, okostelevíziókat, okosórákat és egyéb hordható eszközöket, RFID okoskártyákat) használó internetezők közül.…

Hirdetési csalás kezdőknek – Ad Fraud három könnyű lépésben

A marketingszakma számára egyre világosabb, hogy az online hirdetési csalások és a nem valós felhasználók által generált forgalom (non-human traffic: NHT) kérdése már megkerülhetetlen. Egy több népszerű videóplatform, köztük a YouTube ellen szakmai céllal végrehajtott támadás igazolta, hogy a célpontok nem voltak megfelelően bebiztosítva hirdetési csalások ellen. “A kutatók 150 alkalommal indítottak két YouTube-videóra robotlátogatásokat.…

Ad/Traffic Fraud For Beginners – Three Easy Steps

The marketing profession’s awareness of online advertising fraud and non-human traffic (NHT) is steeply rising. A recent test attack by a group of experts on popular online video platforms including Google’s YouTube rated the platforms highly vulnerable to ad fraud. “When the researchers sent the bots to visit two particular videos 150 times, YouTube’s public view counter identified only 25 of…

Támogatva, tűrve, és egyre gyakrabban tiltva – Reklámblokkolás folyt.

Pár nappal ezelőtt nekifutottam a reklámblokkolás témájának, de a miérteknél függőben hagytam a gondolatmenetet. Akkor hát folyt. köv. Az USA-ban 48%-kal 45millióra nőtt az aktív hirdetésblokkolók száma, az EU-ban 35%-ot ugrott a szám, és ezzel már 77millió internetező könnyít magán, ami a reklámok élményét illeti. A legdurvább a helyzet Lengyelországban és Görögországban, hiszen mindkét piacon meghaladja…

“Blokkolnám, nemhogy elvenném, hanem blokkolnám!”

“A reklámblokkolók akadályozzák a website-okat abban, hogy minden olyan pixelt megjelenítsenek, ami a site részét képezi. Kell, hogy legyen valami törvény, ami tiltja ezt.” David Moore, WPP Digital President, IAB Tech Lab Chairman of the Board Amikor ez a béna idézet megütötte a szememet az AdAge reklámblokkolással foglalkozó cikkében, akkor cseppet elkedvetlenedtem az iparág jövőjét illetően. Meglepne,…

Hirdetési csalás – A robotok köztünk vannak

“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Az elmúlt héten a marketingszakma éves szokása szerint ismét elárasztotta a Promenade de la Croisette-et, de idén valami visszavonhatatlanul megváltozott Cannes-ban. A marketinget radikálisan átalakító, már évek…

Ad Fraud – We’ve met the bots and they’re us!

“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Last week, the marketing industry descended on the Promenade de la Croisette for its annual red carpet frenzy. This year, however, something has fundamentally changed in Cannes: the…

“Beépített multiplex lesz a kis ezüstös fónodban, drága?”

“- Ubul, csezd meg, könyörgöm, az istenért – üvöltöttem térdre rogyva a képernyő előtt – hát mit kezdenél te a mobilra töltött filmeddel? Beépített multiplex lesz a kis ezüstös fónodban, drága? Nézed majd az Auchanban, bevásárlás közben, 50×50 pixel monokrómban a Bruce Willist? (Egy pixel az atlétatrikó, egy pixel a stukker.)” Uj Péter: A nagy…

Blokkolásgátló

A hirdetésblokkolók böngészőkhöz installálható kiegészítők, amik – ahogy a nevük is mutatja – arra szolgálnak, hogy az internetezőket tartalomfogyasztás közben megfosszák a reklámok élményétől. Oly mértékben növekszik a blokkolót használók száma, hogy az már sok kiadót kezd nyomasztani, és a szakmai szervezetek is egyre inkább rákényszerülnek a határozott állásfoglalásra, illetve különféle akciótervek készítésére. Tavaly szeptemberben hozta ki…

IAB programmatic felmérés – Töltsetek és nyerjetek!

Az IAB Europe felhívja a hirdetők, médiaügynökségek és kiadók képviselőit, azaz Benneteket, hogy vegyetek részt a szervezet Programmatic Advertising kutatásában, és szánjatok 10 percet a felmérés kérdőívének kitöltésére. A kérdőív kitöltésével minden szakember, azaz Ti is hozzájárultok ahhoz, hogy az IAB Europe a lehető legrészletesebb európai programmatic körképet adhassa az iparág számára a készülő Road to Programmatic elemzésében.…

Mérni, ami mérhető

Mérésügyi szakmai tervezet Az IAB Europe Brand Advertising Committee április 23-án szakmai tervezetet bocsátott ki, ami évekre meghatározhatja azt, hogy mit és hogyan fog mérni az európai digitális média- és hirdetési iparág. A Brand Advertising Committee munkacsoport célja, hogy biztosítsák azt a hiteles márkahirdetési környezetet, ami a konvergáló digitális és hagyományos médiakörnyezethez igazodik, és ezáltal elérjék,…

A viewability nem új fétis, hanem az első lépés egy új értékrend felé

A legutóbbi posztban utaltunk George Ivie-nak, az Egyesült Államokban nagy hatalmú MRC (Media Rating Council) szabályozó szervezet főnökének állásfoglalására a display hirdetések láthatóságával kapcsolatban. Ivie óv attól, hogy a piac szereplői a viewable impression-t túldimenzionálják, hiszen az nem a digitális reklámpiac új mérési és elszámolási egyenértékese, hanem az első határozott lépés egy nagyon komoly és ígéretes átalakulás útján.…

Viewability 2.0 – Pisztoly a fejhez

A digitális display hirdetések láthatósága, azaz a Viewability témakörét pont egy hónapja, az IAB Europe tanulmányának megjelenése kapcsán igyekeztem történelmi kontextusba helyezni. A viewability ügye korántsincs nyugvóponton, sőt. Ezért újra górcső alá vesszük a láthatósági problematikát ezúttal mélyebb szakmai és üzleti szempontok mentén. 100%-os láthatóság Az IAB aktuális ajánlásai szerint a mai technikai feltételek mellett a 70%-os bemérhető viewability-ra korrekt…