Infografika: a hazai programmatic piac Covid idején

A HOPPex friss infografikája szerint a tavaszi visszaesés után Q3-ban magához tért a piac. A programmatic piacot azonnal érintette a válság, de a fellendülés is hamar megkezdődött. A hirdetők előnyben részesítik a hatékonyan mérhető és optimalizálható hirdetési lehetőségeket, illetve az olyan megbízható kiadói és sales house partnereket, mint a HOPPex és tagjai. (Az adatok forrása:…

WFA: a digitális költés kétötöde programmatic

A hirdetőket tömörítő globális szervezet, a WFA (Hirdetők Világszövetsége) szerint a 2016-os 16% után idén már 41%-ot tesz ki a programmatic a nagy márkák digitálismédia-befektetésein belül. Miközben már a világátlag viszonylag magas, látszanak regionális különbségek: az Egyesült Államokban 50%, Európában 31%, az Ázsia-Csendes-óceáni térségben 20% a programmatic részaránya.

Az európai márkák járnak legelőrébb programmatic in-housingban

Az IAB hat európai piac mellett az Egyesült Államokat és latin-amerikai országokat is felmért, emellett ázsiai adatok is kerültek a jelentésbe, amely a programmatic szegmenst elsősorban abból a szempontból vizsgálta, hogy az milyen szerepet játszik a digitális média egészében, milyen fejlődési utat jár be az egyre szigorúbb szabályozási környezetben, valamint a márkák hogyan menedzselik e…

IAB Europe: május 25-ig bárki véleményt fűzhet a TCF 2.0-hoz

Az IAB Europe bemutatta a Transparency & Consent Framework (TCF) új, 2.0-s változatát, melynek használatával a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. A friss változat bevezetését megelőzően, május 25-ig várják minden érintettől a szakmai észrevételeket, javaslatokat.

Egy éves az OverNight: helyzetkép és tapasztalatok

Egy évvel ezelőtt, 2018. március 1-jén egy újabb mérföldkövéhez érkezett meg a hazai digitális közönség- és forgalommérés. A napi szintű közönség-összetételi adatok szolgáltatásával immáron lehetővé vált, hogy ne csak havi, hanem heti, illetve napi szinten is követhetővé váljon, hogy a különféle digitális tartalmakat kik és milyen volumenben fogyasztják.

A Gemius végzi a digitális közönségmérést

A DKT Közgyűlése a Gemiust választotta a magyar digitális forgalom- és közönségmérés szolgáltatójának. Így 2018 januárjától a korábbi szolgáltatóval köt újabb szerződést a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT). A 2016 őszén kezdődött pályázati folyamatban a fő cél a minőségi adatszolgáltatás megtartása és az új technológiákra való nyitottság biztosítása volt.