A digitális szárnyal, a Google és a Facebook örülhet a legjobban

Az ügynökségi holdingok évről-évre, akár évente többször is kiadnak előrejelzést a reklámköltés alakulásáról. Decemberben jellemzően egy napon teszik elérhetővé az adataikat. Nyáron nem minden csoport adott ki frissítést (vagy ha igen, nagyon szerényen eldugta a globális weboldal mélyén), de így is jelent meg néhány elemzés. Elsősorban a digitálist érintő megállapításokból szemezgetünk.

A reklámtorta legnagyobb szelete: net, net-net, net-net-net

2015 mérföldkő volt a magyarországi internetes média és reklám történetében. Elérkezett az, amire már a 2014-es reklámköltési adatok ismertetésekor is sokan számítottak: minden más médiatípust, köztük a televíziót is megelőzve,  az online hirdetési szektor hasította ki a legnagyobb szeletet a magyar reklámtortából. 14%-os év/év növekedéssel a magyarországi digitális reklámköltés először haladta meg az 50 milliárdos szintet, amin…