Negyedével bővült az európai programmatic piac
Az IAB Europe nemcsak a 2019-es piacméretről, hanem a programmatic piacot érintő attitűdökről is készített kutatást. Eszerint a növekedés egyik fő hajtóereje az adatok jobb használata.
Az IAB Europe nemcsak a 2019-es piacméretről, hanem a programmatic piacot érintő attitűdökről is készített kutatást. Eszerint a növekedés egyik fő hajtóereje az adatok jobb használata.
Az IAB idén hatodik alkalommal kérdezte meg a vásárlói és értékesítői oldalt várakozásairól a koronavírus sújtotta piacon, és a legutóbbi válaszok alapján “látszik a fény az alagút végén”. Az adatok szerint a digitális reklámpiac 2019-hez képest 6 százalékkal fog bővülni idén.
Az IAB és a PwC negyedik alkalommal összesítette a podcast szegmens bevételeit, és ez alapján úgy látszik, 2020-ban – a koronavírus-válság dacára – 14,7 százalékkal nőhet az amerikai reklámpiac e szelete.
Az IAB közzétette az elmúlt évre és az idei első negyedévre vonatkozó számokat, emellett a koronavírus hirdetéspiaci árakra gyakorolt hatását is vizsgálta.
150 résztvevős távkonferencián értékelték a szakértők a koronavírus reklámpiaci hatásait vizsgáló IAB kutatást.
Az IAB Europe az ezúttal online megvalósult Interact konferencia keretében mutatta be a 2019-es európai digitális reklámköltési adatokat, valamint az idei évre vonatkozó várakozásokat.
Az amerikai IAB áprilisban is megvizsgálta, hogyan változik a márkák médiahasználata, költése és üzeneteik kreatív megfogalmazása a koronavírus miatt.
20 éves jubileuma alkalmával megújult a korábbi reklámtorta: A 2019-es médiatorta 245,08 milliárd forint, míg az először debütáló, a médiatortát is magába foglaló kommunikációs torta mérete 467,96 milliárd forint. A médiatorta 2019-es 9,73%-os, a GDP-nél dinamikusabb növekedését az is befolyásolta, hogy a 2019. évi médiatortában szereplő adatok az egységesített módszertan miatt már az árubartert is…
A hazai digitális reklámköltések alakulását és főbb trendjeit bemutató Adex 2019 riport alapján a hirdetők 2019-ben közel 105 milliárd forintot fordítottak reklámozásra a digitális térben, ami 16%-os növekedés az előző évhez képest.
Townsend Feehan, az IAB Europe ügyvezetője jegyzi azt az írást, amely a minőségi újságírás fontosságára és a médiacégek helyzetére hívja fel a figyelmet, a márkák felé pedig néhány megfontolandó gondolatot fogalmaz meg.
Az amerikai IAB végzett felmérést a vásárlói oldalon. Az eredmények alapján a legtöbben gyorsan reagáltak a fejleményekre, és nem kevesen gondolják azt, hogy a helyzet keményebb, mint 2008-2009-ben volt. Előtérbe kerülhetnek a fejlett célzási megoldások.
Megérkeztek a globális ügynökségi hálózatok szokásos év végi előrejelzései, amelyeket ezúttal egységesen december 9-én mutattak be. Ezekből szemezgetünk.
Globális előrejelzést adott ki a Zenith, amely szerint jövőre már a digitális médiafelületek 69 százalékával programmatic rendszereken keresztül kereskednek.
Az amerikaiak örülnek a bővülésnek, de a lassulás jeleire figyelmeztetnek, a britek pedig díjazzák, hogy a Brexit ellenére megmaradt a hirdetői bizalom.
Az elmúlt időszakban az amerikai, a brit és az európai IAB is közölt olyan anyagokat, amelyek a digitális audio reklámpiac felfutását vetítik előre.
Két ügynökségcsoport is nemrégiben jelentette meg reklámköltés-előrejelzését: a Zenith globális fókusszal, míg a Magna az amerikai piacra vonatkozóan. Ezekből szemezgetünk.
Az IAB Europe jelentése alapján 2018-ban a digitális reklámköltés Európában meghaladta 55,1 milliárd eurót, ami 13,9%-os növekedést jelent.
Június 17-én rendezzük meg szakmai-kötetlen eseményünket, ahová az Interactról hozzuk a friss-ropogós európai adatokat. Már lehet jelentkezni!
2018-ban 107,5 milliárd dollárt tett ki az amerikai digitális piac, ami 22 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest, derül ki az IAB és a PwC US közös adataiból.
Az IAB Hungary február 27-én, az Evolution 2019 konferencia keretében számolt be a digitális reklámpiac 2018-as változásairól és bemutatta Adexpect 2019 kutatását, amely a digitális reklámpiac várható fejlődését becsüli meg.
A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel – IAB Hungary, MRSZ-OOH, MEME, MLE, DIMSZ, RAME, HEROE – közösen ismét az Evolution konferencián mutatta be a 2018-as reklámköltési adatokat.
Az IAB Hungary 2016 óta évente elkészíti a digitális reklámpiac fejlődésével, változásával kapcsolatos várakozásokat bemutató kutatást annak érdekében, hogy a piaci szereplők jobban megismerjék a piac igényeit. Az idei kutatás ma indult és a tervek szerint február 15-ig várjuk a válaszaitokat a kiküldött kérdőívre.
Az ügynökségi holdingok évről-évre, akár évente többször is kiadnak előrejelzést a reklámköltés alakulásáról. Decemberben jellemzően egy napon teszik elérhetővé az adataikat. Nyáron nem minden csoport adott ki frissítést (vagy ha igen, nagyon szerényen eldugta a globális weboldal mélyén), de így is jelent meg néhány elemzés. Elsősorban a digitálist érintő megállapításokból szemezgetünk.
Megjelent a legfrissebb AdEx Benchmark Study. Az IAB Europe és az IHS Markit közös adataiból látható: az európai digitális reklámpiac nyolcadik éve folyamatosan kétszámjegyű növekedést ér el, és 2017-ben már 48 milliárd eurót tett ki.
Az IAB Hungary által közölt sarokszámok eddig is ismertek voltak, most néhány további részlettel szolgálunk.
Az IAB számai alapján 88 milliárd dollárt tett ki az amerikai digitális reklámköltés 2017-ben, és a mobil már a bevételek 57 százalékát adja. Lássuk a részleteket!
Az IAB Europe az Interact konferencián mutatta be az európai számokat. 2017-ben 48 milliárd eurót tett ki a digitális reklámköltés, ami az előző évhez képest 13,2 százalékos növekedést jelent. A legfontosabb hajtóerő a social, a mobil és a videó voltak.
A digitális szelet 31,71 százalékkal továbbra is a legnagyobb.
Az IAB Hungary az Evolution konferencián jelentette be, hogyan alakult 2017-ben a digitális reklámköltés. Emellett idén is elkészült a piaci várakozásokat bemutató Adexpect kutatás.
Az IAB és a PwC US a 2017 első félévére vonatkozó számokkal jelentkezett nemrégiben.
2017 végére lett végleges az IAB Hungary negyedéves digitális reklámbevételi adatsora (NORI), amely 24 médiatulajdonos és saleshouse tagjának bevallásása alapján 9,4 százalékos növekedést mért 2016 azonos időszakához viszonyítva. Az eredmények több mint 300 weboldal értékesítési számait összesítik.
Elérhetőek a friss IAB AdEx adatok, amelyek szerint a videó és a mobil hajtotta a növekedést. Az európai digitális költés 2017 első félévében 11,5 százalékkal 22,2 milliárd euróra nőtt.
Továbbra is a mobil display a domináns, derül ki az IAB Europe közléséből. Lássuk a részleteket!
Az Interact konferencián mutatta be az európai online piac számait az IAB Europe. Nem lehet panaszunk: 12,2 százalékos növekedés és 41,8 milliárd eurós digitális költés jellemezték tavaly Európát.
A digitális szegmensről már március elején megvoltak az adatok, mostanra a televíziós piac számai is ismertté váltak, így teljes a tavalyi évre vonatkozó adatsor.
Az IAB Hungary a mai napon, az Evolution konferencia keretében jelentette be a tavalyi évre vonatkozó Adex-számokat, valamint az idei piaci várakozásokat feltáró AdExpect-kutatás eredményeit is bemutattuk.
A harmadik negyedévben is jelentős, 14,8%-os bővülést mutat a hazai digitális reklámpiaci index, a NORI, tette közzé az IAB Hungary Médiaszekciója tagjainak bevételi önbevallásai alapján, melyet a PwC összesített.
Az IAB Europe és az IHS Markit közölt friss adatokat 2016 első félévére vonatkozóan. Eszerint az online reklámköltés 18,6 milliárd eurót tett ki a vizsgált időszakban, és a trendek azt mutatják, hogy az év egészében is két számjegyű növekedésre számíthat az európai piac.
2015 mérföldkő volt a magyarországi internetes média és reklám történetében. Elérkezett az, amire már a 2014-es reklámköltési adatok ismertetésekor is sokan számítottak: minden más médiatípust, köztük a televíziót is megelőzve, az online hirdetési szektor hasította ki a legnagyobb szeletet a magyar reklámtortából. 14%-os év/év növekedéssel a magyarországi digitális reklámköltés először haladta meg az 50 milliárdos szintet, amin…