Körkép a magyar adatvezérelt hirdetési piacról
A magyar adatpiaci jó gyakorlatokat összegző Adat Position Papert adott ki az IAB Hungary, melyet a szakmai szervezet Adat Munkacsoportja készített.
A magyar adatpiaci jó gyakorlatokat összegző Adat Position Papert adott ki az IAB Hungary, melyet a szakmai szervezet Adat Munkacsoportja készített.
Adattárunkban aktuálizáltuk az európai és országonkénti reklámköltés, GDP, infláció, konjunktúra és munkanélküliség mutatóit, továbbá a böngészők, operációs rendszerek használati arányait.
Az IAB Hungary Videó munkacsoportjának gondozásában elkészült a videóhirdetési piac leggyakrabban használt szakkifejezéseinek gyűjteménye.
Adattárunkban aktuálizáltuk az európai és országonkénti reklámköltés, GDP, infláció, konjunktúra és munkanélküliség mutatóit. Új táblazatként bekerültek a böngészők, operációs rendszerek használati arányai.
A digitális kommunikációs iparág közel 400 szakkifejezésének definíciójával új online szótár jelent meg az IAB Hungary gondozásában. A szócikkek összeállításában több tagvállalat és munkacsoport is részt vett. A szotar.iab.hu címen elérhető gyűjtemény egyelőre béta verzióban működik, a készítők szívesen fogadják a felhasználók észrevételeit, javaslatait.
Az 1/1 projekt keretében, a Kreatív OVA díjátadójához kapcsolódva járjuk körbe a témát.
A digitális videó után újabb izgalmas témával jelentkezünk az IAB Hungary 1/1 projektje keretében.
Lezárult 1/1 projektünk keretében a digitális videó fogalom felmérése, de a végleges fogalommagyarázat még nem készült el. Ennek az okait olvashatjátok lentebb.
1/1 projektünk keretében most a digitális videó fogalmát járjuk körbe. Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója, az R-Time vezetője osztja meg gondolatait a téma kapcsán.
Az IAB Hungary folytatja az 1/1 digitális fogalmakat feltáró projektjét, és most a digitális videó témaköréhez várjuk a szakértők válaszait.
Az 1/1 projekt második témája a crossmedia kampány volt. Ezzel kapcsolatban adott ki az IAB Hungary egy definíciós javaslatot.
Elkészült a második 1/1 vizsgálatunk összefoglaló elemzése. A feladat a crossmedia kampány kereteinek meghatározása volt, amit 38 szakember adott meg számunkra.
2019 első negyedévében indul az Iab.hu weboldalon az új szolgáltatás, amely a tagokat és a szolgáltatásaik iránt érdeklődő cégeket egyaránt segíteni kívánja.
Több mint nyolcvan kérdőív kitöltő és egy jól sikerült szakmai beszélgetés után összeállt az IAB Hungary első összefoglalója az 1/1 projekt keretében.
1/1 projektünk keretében gyakran használt szakkifejezések valós, közös tartalmát keressük. Ezúttal a crossmedia kampány fogalmán igyekszünk fogást találni. Ehhez kapcsolódóan Verba Tamás (OmnicomMediaGroup, Head of BI and Data) osztja meg a gondolatait.
Az IAB 1/1 projektjének keretein belül szöveges válaszokat, definíciós javaslatokat elemzünk és összegzünk, ami nem lenne könnyű feladat segítség nélkül. Ezt a segítséget Zurvey-nek hívják, mely a Neticle visszajelzés-elemző eszköze. Most betekintést nyerhettek a kulisszák mögé, azaz a Zurvey működésébe.
A HR kiemelten fontos, ám egyre nehezebb terület a digitális reklámpiacon. Ezért nyitott az IAB ebbe az irányba. Az első találkozóra október végén került sor.
Első alkalommal az “influencer” fogalmát jártuk körbe, és több mint nyolcvanan töltötték ki a kérdőívet, majd a közönség aktív részvétele mellett rendeztük IAB Cafét e témában. Most újabb fogalommal folytatjuk: középpontban a crossmedia kampányok.
1/1 projektünk keretében elsőként az influencer fogalmát, szerepét igyekeztünk tisztázni. A záróbeszélgetésnek helyt adó IAB Cafén teljesen egységes meghatározás természetesen nem, értékes gondolatok azonban annál inkább születtek.
November 12-én az influencer témával fogunk foglalkozni.
Az eseménnyel zárjuk az 1/1 projekt első fogalom-meghatározó kísérletét.
Elsőként az influencer fogalmát jártuk körbe. Nagy örömünkre sokan beszálltatok a közös munkába.
HR fórumot indítunk a digitálisreklám-szakma számára.
Az influencer marketing körül rengeteg a kérdés merült fel mostanában, ezért is az influencer fogalma az első, amelyet az 1/1 projekt keretében körbejárunk, igyekszünk együtt meghatározni. Ezúttal Varga-Szilágyi Zsolt, az influencer marketinggel foglalkozó Post for Rent operatív igazgatója írt vendégposztot blogunkra.
Frissen indult 1/1 projektünkben gyakran használt szakkifejezések valós, közös tartalmát keressük. Az első ilyen szó az “influencer”. Ezzel kapcsolatban Bánki Attila, a Vermis ügyvezető igazgatója osztja meg a gondolatait.
Frissen indult 1/1 projektünkben gyakran használt szakkifejezések valós, közös tartalmát keressük. Az első ilyen szó az “influencer”. Ehhez kapcsolódóan Tőrös Balázs ébresztő hangvételű írását ajánljuk.
Minden hónapban egy fogalom tartalmát keressük közösen. Olvasd el Sólyom Balázs elnökségi tagunk beharangozóját, és vegyél részt te is a közös gondolkodásban!
Nyolc pályázat érkezett nagy örömünkre az első projektpályázatunkra. Ezek közül hat mutatkozik be prezentációval. Végigkövetjük az eseményeket, maradjatok velünk!
Szeptember elején hirdettük meg első alkalommal a pályázatot IAB tagvállalatoknál dolgozó kollégák számára, amelyre a piac egészének fejlesztésére is alkalmas projektötleteket vártunk. Természetesen izgultunk, hogy milyen nevezések érkeznek, de nem kellett csalódnunk! A tapasztalatokról és a következő lépésről Máth András, a pályázat lebonyolítója számol be.
Összesen 1 millió forintnyi támogatást osztunk ki olyan projektek támogatására, amelyek a hazai digitális kommunikációs piac fejlődését segítik. Az ötlet már régen megfogant, de az elnökség döntése nyomán mostanra formát is kapott. Hogy miért különleges ez a pályázat, arról Máth András, a pályázat lebonyolítója a következőt mondja: Ez egy teljesen új modell, az elnökség nagy…