Ezt a hangzatos címet viseli a Tiktok és a TBWA közös trendösszefoglalója, amelyet tagjaink számára elérhetővé is tettünk dokumentumtárunkban.
A TikTok és a TBWA közös trendelemzésének alapállítása, hogy ma már nem elég, ha a márkák a legnagyobb, legjobb kreatív erőfeszítéseiket a kulcspillanatokra tartalékolják, hanem az a fontos, hogy a mindennapokban is eszerint működjenek. A gyűjtésben arról esik szó, hogy a márkák hogyan tudják a kreativitást az üzlet szolgálatába állítani, és a technológia milyen szerepet játszik abban, hogy releváns, sokszínű sztorik szülessenek, amelyek képesek a mai fogyasztókat megszólítani és bevonni. A két cég szerint mindez egyfajta kreatív reneszánszhoz vezet, ahol a technológia nem versenytárs, hanem a kreativitás eszköze, segítője.
Miközben az elemzésben olyan elszállósabb gondolatok is akadnak, mint hogy az új Boticelliket és Leonardókat keressük, a TBWA\Juice fülöp-szigeteki kreatívigazgatója azért itt-ott lehozza a földre a mondandót. Mint elmondta: a digitális videó idén lenyomta a hagyományos televíziót, ami a monokultúrától való elmozdulás erősödését jelzi. Az olyan platformok, mint a TikTok számtalan korábban marginalizált csoportnak adnak saját kommunikációs teret, és mivel kb. bármely szubkultúrának lehetősége van a szereplésre, a mai nézők egyre nagyobb eséllyel egyszerre alkotók is. A tartalmak esetében nem a tökéletesség a fontos, hanem hogy közönségre szabottak, időszerűek és relevánsak legyenek. Ez a márkák számára azt jelenti, hogy ők sem csiszolgathatják a mondanivalójukat sokáig, inkább arra érdemes az energiájukat fordítaniuk, hogy platformok és üzenetük tekintetében is megtalálják a különféle, számukra érdekes közönségeket.
Ez egyébként nem egyszerű feladat. Az Adobe 2023-as Digital Trends Reportjának itt idézett adatai szerint az APAC régió marketingvezetőinek 79%-a gondolja úgy, hogy jelentősen nőtt a tartalomigény, ugyanakkor a márkáknak csak negyede látja magát jónak az ilyesfajta tartalomgyártásban és -terjesztésben. A többség azt érzékeli, hogy a régi módszerek egyszerűen már nem elég jók.
Ha mélyebben érdekel a téma, töltsd le a trendösszefoglalót a tagi dokumentumtárunkból.
Kapcsolódó:
- A globális reklámköltés 2024-ben az 1 billió dollárt is elérheti, az idei felét 5 mamutcég húzza be
- Önkéntesség, vegaság és zaklatás: Z-generációról a TikTokon túl
- Falják a hosszú videókat, ha izgalmas a tartalom
- A márkáknak kísérletezniük kell az új technológiákkal, ha nem akarnak lemaradni az adaptációs versenyben
- Ezek a legnépszerűbb márkák és hirdetési csatornák a fogyasztók és a marketingesek szerint