Magyar vonalvezető készült az IAB programmatic fee kalkulátorához

Az IAB angol nyelvű kalkulátort készített, amely a programmatic kampányok transzparenciáját növeli, és hasznos segédletet jelent e téren hirdetőknek és kiadóknak egyaránt. A kalkulátorhoz kapcsolódó magyar nyelvű értelmezési segédletet adott ki az IAB Hungary programmatic munkacsoportja. A vonalvezetőt Semsei Balázs (Vodafone Magyarország) készítette. Alább közöljük!

A reklámtorta legnagyobb szelete: net, net-net, net-net-net

2015 mérföldkő volt a magyarországi internetes média és reklám történetében. Elérkezett az, amire már a 2014-es reklámköltési adatok ismertetésekor is sokan számítottak: minden más médiatípust, köztük a televíziót is megelőzve,  az online hirdetési szektor hasította ki a legnagyobb szeletet a magyar reklámtortából. 14%-os év/év növekedéssel a magyarországi digitális reklámköltés először haladta meg az 50 milliárdos szintet, amin…

Cross-device tracking – Time to get excited (paranoid) ?

A rather painful challenge for advertisers is determining how to target people who often use as many as five connected devices throughout a given day: smartphones, computers, tablets, wearables, RFID smart cards. Until now, there hasn’t been an easy way to track activity on one and tie it to another. Several startup companies including SilverPush and Drawbridge but also Flurry (part of Yahoo now),…

A Flash-agónia végjátéka, jön a HTML5-korszak

A Flash-technológia agóniája, amiről Szutor Ferenc kollégánk merengett nemrégiben Flash/HTML5-ügyileg, felgyorsulni látszik. Augusztus 17-én az IAB Technology Laboratory kiadta az “IAB Display Creative Guidelines”, azaz a szervezet hivatalos display hirdetési útmutatójának új tervezetét nyilvános kommentelésre. A korábbi IAB-s szamárvezetőt teljesen átdolgozták, és a lényege a HTML5 szentesítése az IAB-s hirdetési szabványokban desktopon és mobilon egyaránt. Az “IAB Display Creative Guidelines”…

Hirdetési csalás – A robotok köztünk vannak

“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Az elmúlt héten a marketingszakma éves szokása szerint ismét elárasztotta a Promenade de la Croisette-et, de idén valami visszavonhatatlanul megváltozott Cannes-ban. A marketinget radikálisan átalakító, már évek…

Ad Fraud – We’ve met the bots and they’re us!

“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Last week, the marketing industry descended on the Promenade de la Croisette for its annual red carpet frenzy. This year, however, something has fundamentally changed in Cannes: the…

“Beépített multiplex lesz a kis ezüstös fónodban, drága?”

“- Ubul, csezd meg, könyörgöm, az istenért – üvöltöttem térdre rogyva a képernyő előtt – hát mit kezdenél te a mobilra töltött filmeddel? Beépített multiplex lesz a kis ezüstös fónodban, drága? Nézed majd az Auchanban, bevásárlás közben, 50×50 pixel monokrómban a Bruce Willist? (Egy pixel az atlétatrikó, egy pixel a stukker.)” Uj Péter: A nagy…

Blokkolásgátló

A hirdetésblokkolók böngészőkhöz installálható kiegészítők, amik – ahogy a nevük is mutatja – arra szolgálnak, hogy az internetezőket tartalomfogyasztás közben megfosszák a reklámok élményétől. Oly mértékben növekszik a blokkolót használók száma, hogy az már sok kiadót kezd nyomasztani, és a szakmai szervezetek is egyre inkább rákényszerülnek a határozott állásfoglalásra, illetve különféle akciótervek készítésére. Tavaly szeptemberben hozta ki…

A multiscreené és az okostelevízióé a jelen

Az IAB április 20-án adta ki a The Changing TV Experience: Attitudes and Usage Across Multiple Screens, azaz ‘A televíziónézés átalakulása: többképernyős attitűdök és médiahasználat’ című elemzését. A dolgozat alapjául szolgáló kutatást januárban végezte a Vision Critical az USA-ban. Bár jelentős eltérések vannak az amerikai és az európai, főleg a magyar tévénézési szokások között, a nemzetközi…

Arccal a tartalom felé!!! (Vagy mégsem?)

Drága Barátaink! Ahogy beharangoztuk, szerdán kijött az IAB Europe  láthatósági tanulmánya (Viewable Impressions White Paper). Kérem, hogy mindenki önállóan dolgozza fel, a jövő héten kikérdezem! Tartalom, tartalom, tartalom Az elmúlt héten felzaklatott egy szolgálati közlemény, amit Rothenberg IAB admirális-generális adott közre a parancsnoki hídról. A szemfüles Médiapiac hívta fel a figyelmet a tézisekre “A technológia helyett figyeljünk a tartalomra” címmel.…

Tekintetes Hirdetés uram!

Akinek még nincs programja február 11-ére, szerdára, annak javasoljuk, hogy nevezzen be Endre barátunk illusztris társaságban való fellépésére. 15:00 kezdettel az IAB Europe online szemináriumot tart ‘viewable impressions‘ (látható hirdetésmegjelenések) témában. A fejtágító apropója az IAB ‘viewability‘ tanulmányának megjelenése. A webináriumra előzetesen be kell regisztrálni itt. Terminus technicus A program kapcsán érdemesnek tartjuk előzetesen körbejárni a témát. Elsőként…

Új kor hajnalán – 2015 a fordulópont?

Pár éve rendhagyó és mélyreható folyamatok indultak el a marketingben. A globális gazdasági válság hatására a marketing és a marketingesek megítélése jócskán megváltozott, komoly elszámoltatási és önigazolási nyomás alá kerültek mind személyes, mind általános szakmai szempontból. “Növekszik a nyomás a marketingvezetőkre, hogy igazolják, milyen közvetlen ráhatása van munkájuknak a számszerű üzleti eredményekre.” 2014 Korn Ferry…