“Blokkolnám, nemhogy elvenném, hanem blokkolnám!”

“A reklámblokkolók akadályozzák a website-okat abban, hogy minden olyan pixelt megjelenítsenek, ami a site részét képezi. Kell, hogy legyen valami törvény, ami tiltja ezt.” David Moore, WPP Digital President, IAB Tech Lab Chairman of the Board Amikor ez a béna idézet megütötte a szememet az AdAge reklámblokkolással foglalkozó cikkében, akkor cseppet elkedvetlenedtem az iparág jövőjét illetően. Meglepne,…

A Flash-agónia végjátéka, jön a HTML5-korszak

A Flash-technológia agóniája, amiről Szutor Ferenc kollégánk merengett nemrégiben Flash/HTML5-ügyileg, felgyorsulni látszik. Augusztus 17-én az IAB Technology Laboratory kiadta az “IAB Display Creative Guidelines”, azaz a szervezet hivatalos display hirdetési útmutatójának új tervezetét nyilvános kommentelésre. A korábbi IAB-s szamárvezetőt teljesen átdolgozták, és a lényege a HTML5 szentesítése az IAB-s hirdetési szabványokban desktopon és mobilon egyaránt. Az “IAB Display Creative Guidelines”…

Meddig tart a Flash-hegemónia?

Talán kicsit korai a kérdésfelvetés, hiszen a jelenleg futó online kampányoknak hozzávetőleg a fele Flash-technológiát használ. A másik felük jellemzően statikus vagy animált képet jelenít meg, a HTML5-megoldásokról pedig egyelőre inkább csak beszélünk, mint alkalmazzuk őket. Flash-technológiát ráadásul hirdetéseken kívül online játékokhoz és videós anyagok megtekintéséhez is széles körben használnak. A kérdés mégis adekvát lehet. Hiszen ahogyan korábban…