Már a spázban vannak a robotok – a 7,2 milliárd dolláros kérdés európai szemmel

Világszerte a webes forgalom 60%-át manipulált böngészők, azaz botok és böngészőhálózatok, botnetek generálják. 2016-ra 7,2 milliárd dollárra tehető az online reklámszakmának a nem emberi eredetű forgalomból és a hirdetési csalásokból származó vesztesége. Konkrét példákkal illusztrálva mutatjuk be, mi a helyzet Európában az Egyesült Államokhoz képest az ad fraud és a non-human traffic terén.

Korhadéklakók: cikk az átverős oldalakról, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz.

Többségünk bizonyára legalább egyszer léprement már mindenki kedvenc közösségi (v.ö. sokasági) online médiacsatornáján egy-egy hiperkattintékony, hírnek látszó tárgynak. Eredményképpen pedig valami egészen vállalhatatlan oldalon landolva benyalt egy böngészőfagyasztó álreklámot, rosszabb esetben vírust, telepített akaratlanul toolbart, de minimum azonnali ingerenciája támadt reklámblokkoló installálására. Remek cikket írt Bátorfy Attila a napokban a témáról, amit TLDR-jellege ellenére szívből ajánlok mindenkinek. Nem utolsósorban azért…

Ad/Traffic Fraud For Beginners – Three Easy Steps

The marketing profession’s awareness of online advertising fraud and non-human traffic (NHT) is steeply rising. A recent test attack by a group of experts on popular online video platforms including Google’s YouTube rated the platforms highly vulnerable to ad fraud. “When the researchers sent the bots to visit two particular videos 150 times, YouTube’s public view counter identified only 25 of…

Hirdetési csalás – A robotok köztünk vannak

“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Az elmúlt héten a marketingszakma éves szokása szerint ismét elárasztotta a Promenade de la Croisette-et, de idén valami visszavonhatatlanul megváltozott Cannes-ban. A marketinget radikálisan átalakító, már évek…

Ad Fraud – We’ve met the bots and they’re us!

“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Last week, the marketing industry descended on the Promenade de la Croisette for its annual red carpet frenzy. This year, however, something has fundamentally changed in Cannes: the…