Apokalipszis? Most?

2015 ijesztő évként vonul be a digitális média történelemkönyvébe. Akárhogy is csűrjük-csavarjuk, a nagyság átka és hasonlók, az egyre dominánsabb online hirdetési iparág egén a dot-com lufi 2001-es kidurranása óta összesen nem gyűlt össze ennyi fenyegető viharfelhő. Miközben drasztikus módon rendeződik át a médiafogyasztás az online csatornák, elsősorban a mobileszközök irányába, egyre több hozzáértő vizionálja – joggal –…

Ad Fraud – We’ve met the bots and they’re us!

“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Last week, the marketing industry descended on the Promenade de la Croisette for its annual red carpet frenzy. This year, however, something has fundamentally changed in Cannes: the…

Az ügyfelet nem lehet leváltani

Az amerikai felnőttek már 2013-ban többet interneteztek, mint amennyit a tévét nézték, 2014-ben pedig az Egyesült Királyságban is a netezés felé billent a mérleg. A németek európai viszonylatban konzervatívnak számítanak, de a 14-49 éves korosztályban már ők is az internetet részesítik előnyben. Bár Magyarországon még mindig nagyon erős a televízió, az olló itt is záródik. Az internethasználók körében – globális átlagban – a netezés…

Új kor hajnalán – 2015 a fordulópont?

Pár éve rendhagyó és mélyreható folyamatok indultak el a marketingben. A globális gazdasági válság hatására a marketing és a marketingesek megítélése jócskán megváltozott, komoly elszámoltatási és önigazolási nyomás alá kerültek mind személyes, mind általános szakmai szempontból. “Növekszik a nyomás a marketingvezetőkre, hogy igazolják, milyen közvetlen ráhatása van munkájuknak a számszerű üzleti eredményekre.” 2014 Korn Ferry…