Megalakulás: 2019. június
A csoport három legfőbb feladata:
- Piaci edukáció – miért, mire és mikor hasznos az analitika?
- Szakmai fórum, tapasztalatcsere
- Utánpótlásképzés alapozása
Az edukációról
Az analitika sok esetben nem önálló szakterületként jelenik meg a magyar piacon, hanem hozzácsapva más – szintén fontos – szakághoz (mint pl. SEM, PPC, fejlesztés), ezért aztán kevéssé tud érvényesülni, pedig számos üzleti probléma megértésének az alapja, kiindulópontja. Az analitika több mint a Google Analytics vagy webshop forgalmi riportok összessége; bár természetesen ezek is fontos elemei az eszköztárnak. Azonban ennél sokkal többet jelent: olyan gondolkodásmódot, amelyet számos eszköz, módszer tud támogatni.
A szakmai fórumról
A csoport egy olyan platform szeretne lenni, ahol az analitikával foglalkozó szakértők megismerhetik egymást, beszélgethetnek a munkájuk kereteiről, és tapasztalatot cserélhetnek az alkalmazott eszközökről.
Események:
- 2021. szeptember 15.: IAB Café Live: Az analitikus szakma felkészültebb?
- 2021. június 25.: EMOK-kal közös workshop: 3rd party cookie apocalypse
- 2023. május 24.: Most van ideje váltani! Ingyenes online képzés a Google Analytics 4-ről mindenkinek!
- 2023. szeptember 1.: Ingyenes GA4 vagy fizetős GA360? Segítünk dönteni!
Interjúk, kiadványok, cikkek:
- Deli Norbert: Vége az adatgazdag évtizednek, foglalkozzunk komolyabban az analitikával!
- Elkészült az Analitika munkacsoport 2023-as digitális analitika iránytűje
- Hol tanulhatsz ma a digitális analitikáról? Tanfolyamok, képzések, workshopok egy helyen!
- Nem kell félnetek, jó lesz! – Webináriumot tartottunk a GA4-es átállásról
Munkacsoport vezetője: Deli Norbert (HD marketing)
Deli Norbert 2007 óta foglalkozik online marketinggel, azon belül is a performance eszközök menedzselésével.
Az elmúlt évek alatt több mint 4 milliárd forint elköltésében segédkezett, amelyet kis- és középvállalkozások illetve márkák hirdetésére használtak fel – a Google Ads és a Facebook rendszereinek minden létező lehetőségét ismeri.
Tizenkét éve saját cégében, a HD marketing digitális ügynökségben, mára közel húsz főre bővült csapatával együtt keresi folyamatosan az új lehetőségeket. Az IAB Analitika Munkacsoportot 2021 februárja óta vezeti, a munkacsoport terveiről, céljairól és lehetőségeiről ebben az interjúban beszélt.
A csoport tagjai:
- Buják Zita (MITO)
- Butta Szilárd (Vodafone)
- Deli Norbert (HD Marketing)
- Einger Gergő (MITO)
- Hada Gergely (Wavemaker)
- Harcsár Ádám (OTP Bank)
- Harsányi Miklós (Café Communications)
- Hirth Levente (Y-shift Kft.)
- Horváth Viktória (Publicis Group Hungary)
- Kiss Péter (Y-shift Kft.)
- Lendvai Klaudia (New Land Media)
- Mérő Ádám (Coca-Cola, a munkacsoport elnökségi mentora)
- Papp Gergely (Café Communications)
- Pásztor Petra (Dentsu)
- Püspök Ruben (Mediator)
- Regula András (OTP Bank)
- Tóth Nóra (Intren)
Szívesen csatlakoznál a munkacsoporthoz? Esetleg egy újat indítanál? Írj egy mailt a [email protected] címre!
További munkacsoportjaink listáját ide kattintva éred el.