Apokalipszis? Most?

2015 ijesztő évként vonul be a digitális média történelemkönyvébe. Akárhogy is csűrjük-csavarjuk, a nagyság átka és hasonlók, az egyre dominánsabb online hirdetési iparág egén a dot-com lufi 2001-es kidurranása óta összesen nem gyűlt össze ennyi fenyegető viharfelhő. Miközben drasztikus módon rendeződik át a médiafogyasztás az online csatornák, elsősorban a mobileszközök irányába, egyre több hozzáértő vizionálja – joggal –…

Támogatva, tűrve, és egyre gyakrabban tiltva – Reklámblokkolás folyt.

Pár nappal ezelőtt nekifutottam a reklámblokkolás témájának, de a miérteknél függőben hagytam a gondolatmenetet. Akkor hát folyt. köv. Az USA-ban 48%-kal 45millióra nőtt az aktív hirdetésblokkolók száma, az EU-ban 35%-ot ugrott a szám, és ezzel már 77millió internetező könnyít magán, ami a reklámok élményét illeti. A legdurvább a helyzet Lengyelországban és Görögországban, hiszen mindkét piacon meghaladja…

“Blokkolnám, nemhogy elvenném, hanem blokkolnám!”

“A reklámblokkolók akadályozzák a website-okat abban, hogy minden olyan pixelt megjelenítsenek, ami a site részét képezi. Kell, hogy legyen valami törvény, ami tiltja ezt.” David Moore, WPP Digital President, IAB Tech Lab Chairman of the Board Amikor ez a béna idézet megütötte a szememet az AdAge reklámblokkolással foglalkozó cikkében, akkor cseppet elkedvetlenedtem az iparág jövőjét illetően. Meglepne,…

Hirdetési csalás – A robotok köztünk vannak

“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Az elmúlt héten a marketingszakma éves szokása szerint ismét elárasztotta a Promenade de la Croisette-et, de idén valami visszavonhatatlanul megváltozott Cannes-ban. A marketinget radikálisan átalakító, már évek…

Ad Fraud – We’ve met the bots and they’re us!

“Humans, not Robots, are responsible agents. Robots should be designed and operated as far as practicable to comply with existing laws, fundamental rights and freedoms, including privacy.” Alan Winfield Cyber Lions Last week, the marketing industry descended on the Promenade de la Croisette for its annual red carpet frenzy. This year, however, something has fundamentally changed in Cannes: the…