Bemutatjuk tagjainkat: Screenist

Megosztás

Új tagjainkat bemutató sorozatunkban ezúttal Jakab Tibort, a Screenist operatív igazgatóját kérdeztük.

Mivel foglalkoztok, mi az elsődleges szolgáltatásotok a magyar digitális piac számára?

A Screenist olyan médiatechnológiai megoldásokat fejleszt és nyújt, amivel az online videós tartalmak értéke megsokszorozódik. Dióhéjban ez a lényeg. Picit részletesebben úgy tudnám leírni, hogy a YouTube-on, TikTok-on, Facebookon kívüli világban a VOD (Video On Demand) tartalmak egyre jelentősebb szerepet játszanak a vállalatok, kereskedők, márkák, és így a tartalomszolgáltatók életében. Minden hazai és nemzetközi elemzés, kutatás elképesztően dinamikus súlyponteltolódást észlel és prognosztizál a videós tartalmak, divatos kifejezéssel élve a content marketing irányába. Ugyanakkor az ezt kiszolgáló rendszerek mind technológiai mind üzleti szempontból jelentős lemaradásban vannak. Alig, vagy nem vizsgálják a néző, a user képernyő előtti viselkedését, nem, vagy korlátozottan képesek monetizálni, azaz pénzre, bevételre fordítani az értékes tartalmat és végül nagyon kevés lehetőséget nyújtanak a nézői interakcióra. A Screenist ezekre a piaci hiányosságokra, igényekre nyújt cross-platform (vagyis minden eszközön működő) megoldást.

A másik oldalon pedig a hirdetési piacot is szeretnénk megreformálni, mert itt a „nagyoknak” ez nem áll érdekében. A helyzet az, hogy csak hazánkban százezres nagyságrendű azon kis- és középvállalatoknak a köre, amelyeknek nem áll rendelkezésére megfelelő büdzsé arra, hogy célzottan, a nekik fontos célcsoportra szabva hirdessék magukat értékes televíziós, videós tartalmakon. Nekik marad a YouTube, Facebook, amely ugyan működik, mégis egy teljesen zárt rendszer, a maga igen erős korlátaival. A mi megoldásunk „kinyitja” a hirdetői kört, amivel a legkisebb cégek, vállalkozások is meg tudnak jelenni olyan videós tartalmakon, melyeken eddig csak a nagy marketing büdzsével rendelkező cégek voltak képesek hirdetni.

Azt mindenképpen meg kell jegyezzem, hogy alapvetően nem a magyar piacra fejlesztünk, de nyilván a legjobb, legbiztonságosabb terep a hazai, itt van megfelelő kapcsolatrendszer, ismerjük a gazdasági környezetet, kultúrát. Technológiai szolgáltató vállalkozásként egyáltalán nem mindegy, mennyi energiát, időt, erőforrást „égetünk” el a piacra lépés előtt, így a hazai piac teljesen logikus első lépés a számunkra is.

 

Mit fontos még tudni rólatok?

A Screenist nem klasszikus értelemben vett startup, hiszen hosszú évek óta működik és jelentős háttere van mind szakmailag, mind teljesítmény tekintetében. Voltak kitérőink olyan területekre, melyekben nemcsak mi, de a legjelentősebb szereplők is fantáziát láttak, mint például a kripto/blockchain világ, vagy a lineáris tartalomszolgáltatás (klasszikus televíziók) számára kínált termékek, nemigen hagytunk követ, amit ne fordítottunk volna fel.

Jelentős erőforrásokat emésztett fel a rendelkezésünkre álló piaci tapasztalat megszerzése.

Nagyon komoly, nemzetközi szinten is bizonyított fejlesztői gárda és üzletfejlesztési csapat dolgozik a projekten, széles a kapcsolatrendszerünk, nem véletlen, hogy például a Monaco Yacht Show-n, ami a világ egyik legjelentősebb high-level üzleti és networking eseménye, a Screenist kiemelt médiaszponzorként jelent meg.

Az is fontos, hogy mi már túlvagyunk az első fázison, rendelkezünk kész, piacérett termékkel, vannak ügyfeleink, „rendes” munka folyik nálunk.

 

Mi volt az elsődleges oka annak, hogy beléptetek az IAB-ba? Mit vártok a szervezettől?

Nagyon fontos, hogy rajta tartsuk a kezünket a piac ütőerén, ehhez pedig folyamatos kapcsolatban kell lenni a piaci szereplőkkel.  Bár úgy tűnhet, a mi ügyfeleink a nagy tartalomszolgáltatók, valójában az értéklánc végén a hirdető, a kereskedő, a brand és a néző a legfontosabbak. Az olyan szervezetek, mint az IAB összefogják e piaci szereplőket, és hatalmas tudás halmozódik fel náluk, ami minden tagnak hasznára válik. Már maga a kapcsolatrendszer is hatalmas érték. illetve Majd eldönti az idő, hogy ezt miként tudjuk hasznosítani és főként mi hogyan lehetünk hasznosak a tagok számára.

A mostani időszakban szerintetek mi a digitális kommunikációs iparág előtt álló legnagyobb feladat?

A digitalizáció talán a legnagyobb feladat és egyben akadály a vállalkozások számára. Magyarország ezen a téren hatalmas lemaradással bír, de nemzetközi kutatások is azt mutatják, hogy a legnagyobb szereplőket leszámítva a vállalatok komoly gondokkal küszködnek, hogy kiszolgálják a mára teljesen megváltozott fogyasztói igényeket. Legalább két olyan generáció felnőtt és kilépett a nagybetűs életbe, amely már konkrét igényekkel áll elő, ha kereskedelemről, oktatásról, tartalomfogyasztásról van szó. Kinyílt a világ és ha már minden elérhető, hát mindent és azonnal meg is akarnak kapni.

Szép lassan kikopnak azok a generációk, akikre az egész üzleti modell és kiszolgálórendszer épült, egyre kevesebben néznek hagyományos televíziót, a nyomtatott sajtó dinamikusan veszít a súlyából, a Facebookról komplett korcsoportok „menekülnek”.

Új eszközökre és megoldásokra van szükség, alternatív lehetőségekre, amik segítenek a kínálatnak, hogy utolérhesse a keresletet. Ennek megértése és megértetése a legfontosabb, miközben a háttérben már a megoldásoknak is készen kell lenniük. Mi is ezen dolgozunk.