Az internetgazdaság átalakítja Amerikát

Megosztás

Új kutatással jelentkezett az amerikai IAB, amely szerint a digitális gazdaság új piacokat nyitott, és jelentősen növelte a munkahelyek számát mind a nagyvállalati, mind a kkv szektorban.

Az IAB és a Harvard Business School közös adatai szerint az internetgazdaság az utóbbi négy évben hétszer olyan gyorsan nőtt, mint a teljes amerikai gazdaság, és mostanra az amerikai GDP 12 százalékát adja. 2016 óta ez a hozzájárulás éves átlagban 22 százalékkal növekedett. Ha csak a 2020-as évet nézzük, akkor ez a hozzájárulás 2,45 trillió dollárt tett ki, ami különösen látványos a 2008-as első mérés 300 billió dollárjával összevetve.

A kutatásból emellett kiderült például, hogy:

  • Az internet több mint 17 millió munkahelyet teremtett az Egyesült Államokban, ami 7 millióval több, mint négy éve,
  • A kkv-k és az egyéni vállalkozók több munkahelyet teremtettek, mint a nagy internetes cégek,
  • A digitális alkotók száma 200 ezerre tehető, amit olyan összevetésben érdemes vizsgálni, hogy például a zenészek amerikai szövetsége 80 ezer főt számlál, míg az íróké 24 ezret,
  • Minden kongresszusi körzet erősen támaszkodik az internetgazdaságra:
    • Hét körzetben a lakosság legalább 10 százaléka dolgozik közvetlenül az internetes ökoszisztémában, ami a digitális iparban foglalkoztatottak 9%-át teszi ki,
    • A többi 91% a maradék 425 körzetben oszlik el,
    • Ez utóbbiak közül 272 körzetben van legalább 10 ezer internetfüggő munkahely.

John Deighton, a Harvard Business School professzora kiemelte: az utóbbi nyolc évben az internet sokkal demokratikusabbá tette az üzleti élet alakulását, mivel a nagy cégek mellett a kkv-knak és az egyéni vállalkozóknak is egy sor platform és eszköz áll a rendelkezésükre, hogy kapcsolódni tudjanak a fogyasztókhoz és üzletelni tudjanak velük. Ráadásul az ilyen vállalkozások alapítóinak nem kell óriási indulótőkét előteremteniük, mivel a befektetők szívesen adnak pénzt az új digitális projektekre, ugyanis mind a hirdetés, mind az előfizetői finanszírozású modellben hisznek.

David Cohen, az IAB CEO-ja szerint világos, hogy az amerikai gazdaság radikális átalakuláson megy keresztül, amelyet az internet hajt. A belépési korlátok csökkentek, és a digitális hirdetések révén a vállalkozások minden korábbinál gyorsabban és hatékonyabban teremthetnek kapcsolatot a fogyasztókkal.