Rekordmennyiségű vásárlásra számíthatunk Black Fridaykor

Megosztás

Az Offerista Group új felmérése szerint azok is nyitottabbak az idei Black Friday-en vásárolni, akik eredetileg nem is tervezték.

A tavalyi évhez képest jelentős változásokra számíthatnak az üzletláncok a Black Friday kapcsán. Az Offerista Group 1082 fő megkérdezésével készült kutatásából többek között kiderül, hogy a válaszadók 85%-a tervez idén lecsapni egy-egy akcióra, és ezzel majdnem 30%-kal nőtt meg a vásárlási kedv tavalyhoz képest.

Ugyanakkor a vásárlást nem tervező 15% sem akar lemaradni egy-egy kiemelkedően jó akcióról: közülük 73% nyilatkozott arról, hogy nyitott a spontán vásárlásra, ha egy igazán különleges ajánlattal kerülnek szembe.

Az összegeket tekintve a válaszadók többsége 20 és 50 000 Ft között tervez költeni, de sokan voltak, akik nem szabtak maguknak előre anyagi kereteket, mondván, nagymértékben az akcióktól is függ, hogy mennyi pénzt fognak végül költeni.

A vásárlási hajlandóság tehát megvan. Az értékesítők és kereskedők számára a kérdés csupán az, hogyan tájékozódnak a vásárlók az akciók felől. Az emberek a pandémia idején kialakult helyzet miatt egyre inkább átálltak az online vásárlásra, ez a trend idén is
folytatódik. A vásárlók előszeretettel figyelik az áruházak weblapjait, a közösségi médiát, valamint az akciókat közlő hírleveleket (a hírlevelek iránti érdeklődés 10%-kal megemelkedett 2020-hoz képest). Az offline hirdetések tekintetében a TV továbbra is
rengeteg vásárlót vonz be (40%), azonban elég nagy visszaesés látható a nyomtatott reklámújságok és sajtó iránti érdeklődésben, mely 24%-kal csökkent tavaly óta.

Elmondható, hogy idén a leginkább az interneten tartják szemmel a vásárlók a Black Friday különleges akcióit.

Habár az ajánlatok keresésénél az online platformok tarolnak, mégis sok vásárlóra lehet számítani az áruházakban is. A tavalyi évhez képest az emberek újra nyitottá váltak az offline, üzletekben való vásárlásra (35%).

A termékek tekintetében 2020-hoz hasonlóan továbbra is rendkívül nagy érdeklődést mutatnak a vásárlók a háztartási gépek iránt, a megkérdezettek közül 53% nyilatkozott arról, hogy tervez valamilyen kis vagy nagy háztartási eszköz beszerzésére az idei Black Friday alkalmával. A ruházati cikkek vásárlására a megkérdezettek közel 41%-a készül, míg a harmadik legnépszerűbb termékkategória 2021-ben az “otthon és kertészeti termékek” (37%), amely iránt az érdeklődés közel 14%-ot emelkedett a tavalyi számokhoz képest.

A számok azt mutatják, hogy ebben az évben mindenképp érdemes több energiát belefektetni az online marketing eszközökbe és több csatornán keresztül megszólítani a potenciális vásárlókat, hiszen ők folyamatosan keresik majd a legjobb Black Friday ajánlatokat.

Forrás: Offerista Group Hungary, online kérdőív a Prospecto.hu-n. A teljes felmérés itt érhető el.