Minőségi útmutatót adott ki az IAB Europe

Megosztás

Az IAB Europe Guide to Quality című útmutatója segítséget kíván nyújtani a digitális ökoszisztéma szereplőinek a transzparencia és az elszámoltathatóság kérdéseiben. A praktikus támogatáson túl cél az online reklámozáshoz fűződő percepciók javítása is.

Az útmutatóból kiderül: a hirdetés minőségének számos összetevője van, és fontos annak a megértése, hogy az egyes érintettek számára ezek eltérő fontossággal bírnak. A kiadvány ezért a márkák és a fogyasztók szempontjából is megvizsgálja, mi tesz egy kampányt minőségivé. Részletes példák és javaslatok olvashatók a viewability, a márkabiztonság, a hirdetési csalás, a kampánykreativitás és az adatvédelem témáiban egyaránt.

A szerzők kiemelik: az útmutatónak a szakmai támogatáson túl az is célja, hogy felhívja a figyelmet a minőségi tényezők fontosságára és arra, hogy ezt a piac szereplői nem hagyhatják figyelmen kívül, bármilyen szerepben is legyenek. Éppen ezért a kiadvány kiindulópontja az, hogy mit is jelent pontosan a minőség a digitális reklámozás kontextusában.

“A hirdetés célja, hogy a márka üzenete egy valós felhasználó számára jelenjen meg a megfelelő környezetben. Ha az üzenet rezonál a fogyasztóval és cselekvést vált ki, az mind a hirdető, mind a fogyasztó számára sikert jelent. A minőségi médiát tágan úgy határozhatjuk meg, hogy olyan inventory, amelyen a hirdetések nagy eséllyel fejtenek ki hatást” – mondja Helen Mussard, az IAB Europe marketingigazgatója. Hozzáteszi: az útmutatóból világosan kiderül, hogy ha megfelelő sztenderdeket alakítunk ki és alkalmazunk a minőségi média meghatározásához, és a fogyasztói élményt helyezzük előtérbe, akkor jelentősen nő annak a valószínűsége, hogy a felhasználók reagálnak a hirdetésekre, ami azt is jelenti, hogy teljesülnek az üzleti KPI-ok.

 

Az útmutató letölthető itt.