Új iparági kezdeményezés a programmatic átláthatóságának növelésére

Megosztás

Az EDIPUB, az IAB France, az IAB Europe, az Union des marques, az UDECAM, az SRI és az IAB Tech Lab bejelentette: átmárkázzák a Trust.id elnevezésű Iparági kezdeményezést, melynek célja a kampányok követhetőségének és transzparenciájának elősegítése.

A Trust.id mostantól SCID (Shared Campaign Identifier) néven fut tovább, és a kiterjesztésként az OpenRTB részét képező specifikáció már frissült is, tükrözendő a névváltozást.

Az eredeti kezdeményezés még 2017-ben indult a francia piacról. A változások mögött az egyre szigorodó szabályozás, a digitális hirdetési piac egyre összetettebbé válása és a fogyasztói adatok védelme iránti igény állnak. Minden korábbinál fontosabb, hogy a digitális kampányok transzparensek és mérhetők legyenek, különösen hirdetői szempontból, hiszen a márkák tudni szeretnék, hogy digitális befektetéseik hogyan működnek.

Az SCID ígérete az, hogy a kampányok monitorozása azok teljes életciklusa alatt lehetővé válik. A cél, hogy a kommunikációs aktivitásokat folyamatosan követni lehessen, nőjön a transzparencia, és a programmatic ökoszisztéma szereplői közötti kapcsolódások erősödjenek – olvasható az IAB Europe közleményében.

Az SCID kiterjesztésként most elérhető az IAB Tech Lab GitHubban, hogy használni lehessen a programmatic tranzakciók során. Ily módon az érintett szereplők (tech platformok, kiadók, médiavásárlók) egyaránt használni tudják, valamint visszajelzést tudnak biztosítani a működéséről. Az SCID működéséről és az OpenRTB-integrációról az IAB Tech Lab ezen posztjában érhetők el részletek.

Az SCID sztenderdet hamarosan bevezetik a kulcsfontosságú európai piacokon, mondta el Evelyne Sosnovsky, az EDIPUB ügyvezetője. Hozzátette: a Trust.id-t az elmúlt két évben vezették be Franciaországban, az újramárkázott sztenderd pedig nemsokára megjelenhet a lengyel, a portugál és a dán piacon is. A cél, hogy az SCID globális OpenRTB sztenderddé váljon.