Részletes adatok az európai digitális reklámköltésről

Adex 2020

Megosztás

A májusi beharangozó után immár letölthető a teljes európai Adex 2020 kutatás.

Ezen a linken bárki számára letölthetővé tette az IAB Europe az európai digitális reklámpiacról szóló részletes adatokat. A kutatásból kiderül: tavaly 6,3 százalékkal nőtt a digitális reklámköltés és a vizsgált 28 piac közül mindössze három szenvedett el csökkenést. A piac 69 milliárd eurós értéket ért el, ennek a formátumok, csatornák és piacok szerinti bontását tartalmazza a július elejétől elérhető prezentáció.

Townsend Feehan, az IAB Europe ügyvezető igazgatója elmondta: a tavalyi év kétségtelenül tele volt kihívásokkal, így még biztatóbb, hogy a piac nőtt. Úgy véli, mindez visszaigazolást jelent a digitális piacon dolgozó emberek és a vállalkozások számára, hogy a szegmens a legnehezebb körülmények között is képes a fejlődésre.

A kutatás szerint a három csökkenő piacra hét olyan is jutott, amely két számjegyű növekedést ért el 2020-ban. A legnagyobb ugrást Törökország produkálta 34,8 százalékkal. A fejlett piacok közül Németország került az élre e szempontból 10,4 százalékkal. Ha azt vizsgáljuk, hogy a digitális mekkora szeletet hasít ki a reklámtortából, 13 olyan piacot találunk, ahol 50% feletti az arány.

A formátumok közül a display bővült a legnagyobb ütemben (9,1%), melyet a search követett (7,8%), a listing viszont 9,1%-kal csökkent. A display növekedése mögött elsősorban a videó és a social jó teljesítménye húzódik meg – e szegmensek 16,3%-os, illetve 16,5%-os növekedést értek el. A socialt kizárva a vizsgálódásból azt találjuk, hogy a programmatic volt a növekedés motorja +8,3%-kal, miközben a non-programmatic költés 2,7%-kal visszaesett.

A videó erősségét jelzi, hogy 2020-ra már az európai display költés 39,4%-át tette ki, és négy olyan piac is akadt, ahol ez az arány meghaladta az 50%-ot. Jelenleg a videós költés kétharmadát öt nagy piac adja együttesen: az Egyesült Királyság, Olaszország, Németország, Franciaország és Oroszország.

Izgalmas lesz látni, hogyan alakul a következő években a digitális audio fejlődése. Egyelőre még egy 500 millió eurós piacról beszélünk, amely a display költésnek mindössze az 1,6%-át adja.

A teljes AdEx Benchmark Report tehát letölthető itt.

Emellett az IAB Europe videós összefoglalókat is elérhetővé tett az egyes elemzési területekről.