Mi kell a fenntartható és innovatív digitális reklámpiachoz?

Megosztás

Erre a kérdésre kereste a választ az Interact konferencia, amelyet az IAB Europe idén teljesen online formában rendezett meg. Ha lemaradtál róla, még mindig bepótolhatod, mert az előadások és beszélgetések elérhetők online. Linkek a posztban.

Az esemény a The Digital New Deal címet viselte, utalva ezzel arra, hogy új irányra, új alapokra van szükség annak érdekében, hogy a digitális reklámpiac hosszabb távon is fenntarthatóan és innovatívan tudjon működni. A konferencia három fő szekcióban tárgyalta a trendeket és teendőket, ezek az iparági kezdeményezésekkel, az adatvédelemmel és szakmai szabályozással, valamint a sztenderdizációval foglalkoztak.

Az iparági kezdeményezésekkel foglalkozó első nap keretében mutatták be az európai digitális reklámköltési adatokat. A piac 2020-ban 6,3 százalékkal bővült és elérte a 69 milliárd eurós értéket. A 28 vizsgált országból hétben volt két számjegyű a növekedés és mindössze háromban mértek csökkenést, mutatva, hogy az online szegmens a vártnál jobban vészelte át a válságot. A legnagyobb növekedést a social és a videó szegmens produkálták. További részleteket korábbi posztunkban találsz.

A reklámköltési adatokon túl arról is szó esett, hogy mi várható idén, jövőre vagy akár 2025-ben a digitális piacon. Itt olyan kérdések kerültek elő, mint a felhasználók azonosíthatósága és az élet a harmadik feles cookie-k kivezetése után, de volt márkaoldali előadás is arról, hogy ebben a környezetben hogyan lehet a fogyasztóknak igazán jó márkaélményt kínálni.

A teljes nap videója itt érhető el, míg az egyes előadásokat és beszélgetéseket itt lehet külön-külön megnézni.

A következő nap a szabályozásé és az adatvédelemé volt, így a GDPR, az ePrivacy, az adatvédelmi hatóságok prioritásai és a Digitális Szolgáltatások Törvénye (DSA) kerültek terítékre. Ha ez a téma érdekel, itt tudod a teljes napot visszanézni. Ha pedig csak szemezgetnél, itt találod a részletes programot és az egyes programpontokhoz tartozó videókat.

A zárónap a sztenderdizációé volt, különös tekintettel a TCF keretrendszer további fejlődési irányaira, a fenntartható programmatic ellátási lánc kialakítására és az ehhez kapcsolódó jó gyakorlatokra. A napot az IAB Tech Lab zárta a jövő sztenderdizációs lehetőségeivel és a várható projektekkel foglalkozó előadásával. A nap teljes felvétele itt nézhető meg, a részletes program és a különálló videók pedig itt.