IAB Virtual Programmatic Day: egyre fontosabbak a first-party adatok

Megosztás

Május 6-án került sor az IAB Europe idei első Virtual Programmatic Day rendezvényére, amelyre több mint 700 szakmabeli volt kíváncsi.

A nyitó prezentációt szokás szerint Daniel Knapp, az IAB Europe vezető elemzője tartotta, aki áttekintést adott az európai programmatic piacról, és némi betekintést engedett a hamarosan bemutatásra kerülő európai reklámköltés riportba. A programmatic területtel kapcsolatban elmondta: a szegmens visszakapaszkodni látszik, és az új prémium formátumok növekvő szerepet játszanak. Knapp kiemelte: a first-party adatok egyre fontosabbak a programmatic világban is, így ezekre kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a piaci szereplőknek.

A keynote-ot itt tudod visszanézni, benne sok adattal.

Az első panelben a Magnite, a Rakuten Advertising, a Xaxis, az Oracle Data és a PubMatic képviselői beszélgettek az aktuális piaci trendekről. Megkérdezték a közönséget is arról, hogy mely szegmensek lesznek a programmatic hajtóerői a közeljövőben. 55% szerint ez a Connected TV (CTV) lesz, melyet a mobil in-app megoldások (16%), a digitális audió (11%), a digitális out-of-home (10%) és a display (10%) követtek.

A CTV fontosságát mutatja, hogy az IAB Europe az elmúlt időszakban két útmutatót is megjelentetett a témában. Ezek itt és itt olvashatók.

Az első kerekasztal-beszélgetés itt érhető el.

A második beszélgetés kifejezetten a harmadik feles cookie-k eltűnésének hatásait járta körül a UIM, a Comscore, a Novatiq, a MediaMath és az Index Exchange képviselőivel. Ez jelenleg az egyik legforróbb téma, és a piaci szereplők egyelőre sokféle alternatívát mérlegelnek – ezekről beszélgettek a kerekasztal résztvevői is. A hallgatóságot ezúttal arról kérdezték, hogy mennyire érzik a cégeket felkészültnek a 3rd party cookie-k eltűnése utáni világra. 31% érezte valamennyire felkészültnek a vállalatokat és csak 3% mondta azt, hogy egyáltalán nincsenek felkészülve – ez meglehetős optimizmust mutat.

A második beszélgetést itt tudod megnézni.

A harmadik panelbeszélgetés a programmatic vásárlás mai jelentőségét vizsgálta a hirdetők szemszögéből. A DoubleVerify, a Klarna, a Red Hat, a PubMatic és a The Trade Desk szakembereinek beszélgetéséből kiderült: egyre több márka alkalmaz programmatic területen hibrid modellt, az in-house megoldások egyre elterjedtebbek.

A közönségkérdés ezúttal a programmatic vásárlás előtt álló akadályokra vonatkozott: 34% alig képes lépést tartani a folyton változó technológiával, 25% szerint nehéz megfelelő tudással és készségekkel rendelkező embereket találni, 24% pedig a technológiai feltételek körüli bizonytalanságokat említette.

A beszélgetés ezen a linken érhető el.

Az utolsó kerekasztalban az IAB Europe,  OneTrust, az AdColony, a DoubleVerify és a Zeotap képviselői kifejezetten az adatvédelmi kérdéseket és az aktuális szabályozási változásokat, vitákat járták körül.

Ha az adatvédelmi téma érdekel, itt éred el.

A teljes esemény egyben megnézhető ezen a linken.