12,2 százalékkal nőtt az amerikai digitális piac

2020

Megosztás

A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére két számjegyű növekedést produkált tavaly az amerikai digitális reklámpiac, derül ki az IAB számaiból.

A második negyedév hirtelen visszaesése után az amerikai digitális költés az év második felében kapaszkodott vissza. Susan Hogan, az IAB kutatási alelnöke szerint ráadásul nem puszta visszakapaszkodásról beszélhetünk, mivel két számjegyű volt a növekedés. A szokásosan erős negyedik negyedéves ünnepi költés mellett a politikai kommunikáció mentette a helyzetet. Így alakult ki az éves összehasonlításban +12,2 százalékos mérleg. Hogan hozzátette: többek között a connected TV egyre nagyobb elterjedtsége, az e-kereskedelem óriási bővülése és a házhoz szállítás voltak azok a tényezők, amelyek a hirdetési pénzeket a digitális irányába terelték.

Ha negyedéves bontásban nézzük a digitális reklámköltés alakulását, a Q2 -5,2 százalékot hozott, majd a Q3 +11,7 százalékot, amelyet a Q4 +28,7 százalékkal fejelt meg. Ez az utolsó negyedév az utóbbi húsz év legerősebbje volt, és a politikai kampány mellett az év első felében befagyasztott költések részbeni felhasználása is hozzájárult a teljesítményhez.

Ha az egyes területeket vizsgáljuk, a social media különösen válságállónak bizonyult 16,3 százalékos növekedésével és 41,5 milliárd dolláros piacméretével. A szegmens ezzel a teljes online költés majd 30 százalékát teszi ki. Szintén erős évet zárt a digitális videó, amely a legnagyobb (20,6%) növekedést érte el. A 26,2 milliárd dolláros költés az online piac 18,7 százalékának felel meg.

A programmatic majdnem negyedével nőtt 2020-ban, ezzel elérte a 14,2 milliárd dollárt. Az óriási növekedés mögött azonban ott lebeg a kérdés: mi lesz a 3rd party cookie-k kivezetése után? Nem biztos, hogy ez a növekedési ütem a post-cookie érában is tartható lesz.