Frissítette cookie útmutatóját az IAB Europe

Megosztás

A megkérdezett iparági szereplők 75 százaléka szerint nagyon fontos vagy egyenesen kritikus, hogy megtalálják a harmadik feles cookie-k alternatíváját, ugyanakkor 40 százalékuk nem érzi a cégét teljesen felkészültnek e váltásra. A felkészülést támogatandó frissítette útmutatóját az IAB Europe.

A Guide to the Post-Third-Party Cookie Era útmutató többek között annak a kutatásnak az eredményeivel bővült, amelyet az IAB Europe 2020 negyedik negyedévében futtatott a cookie-k utáni világ lehetőségeivel és kihívásaival, valamint a felkészülési lépésekkel kapcsolatban. Arra is rákérdeztek, hogy e változás milyen hatással lehet a célzásra, a mérésre, az ad verificationre és általában a költésekre. A válaszokból az látható, hogy a nagy többséget foglalkoztatja az alternatíva megtalálása, mindössze 13% szerint nem nagyon fontos a harmadik feles cookie-kat felváltó megoldások megtalálása. Ám hiába lényeges e kérdés, a többség még nem készült fel az új világra.

Az útmutató első változatát 2020 májusában adta ki az IAB Europe Programmatic Trading bizottsága, és abban számos olyan megoldást mutatnak be, amelyek a harmadik feles cookie-k 2022-es kivezetése után hasznosak lehetnek, így a kontextus, az identity, a telco adatok és a FLoC (Google Federated Learning of Cohorts). Az eddigiek alapján úgy tűnik, nem lesz egyetlen üdvözítő út, és jelenleg is számos innovációs kezdeményezés fut.

A frissített útmutató témáihoz kapcsolódóan az IAB Europe webinart is szervez a készítők részvételével. Az ingyenes eseményre február 23-án kerül sor, és itt lehet regisztrálni.

A Guide to the Post-Third-Party Cookie Era útmutató elérhető itt.