IAB Europe: 2020-ban öt kulcsterületre jutott a legnagyobb figyelem

2020

Megosztás

A magyar beszámoló után az IAB Europe tavalyi évét is áttekintettük.

2020-ban az IAB Europe öt fókuszterületet jelölt ki, amelyeken fejlődést kívánt elérni. Alább ezekből szemezgetünk.

Digitális reklámkutatás, definíciók, jó gyakorlatok

A fejlődési lehetőségek, a kihívások, a piacszerkezet jobb megértése kulcsfontosságú volt ebben az évben is, ezért több kutatás is készült olyan témákban, mint a digitális videó vagy a programmatic.

Néhány kiemelt projekt, amelyeket érdemes megnézni:

A kutatások mellett útmutatók is készültek, melyek elsődleges célja, hogy a márkák jobban eligazodjanak a feltörekvő médiacsatornák között. A connected TV és a digitális audio 2020-ban slágertémák voltak, és ez vélhetően idén sem lesz másképp:

Élet a harmadik feles cookie-k után

A piac óriási változás előtt áll, és ebben a helyzetben az IAB Europe az átmenetet különféle edukációs anyagokkal, útmutatókkal segíti. Így készült el Guide to Navigating the Post Third-Party Cookie Era, amelyből idén év elején megjelenik a következő kiadás is. Emellett az IAB Europe és a francia tagszervezet közös kezdeményezése a cookie munkacsoport, amelyhez bármely nemzeti IAB csatlakozhat.

Bizalom a digitális reklámmal szemben és átláthatóság

A digitális reklámpiac fenntarthatóságához elengedhetetlen, hogy az iparág megbízhatóan és transzparensen működjön. Az IAB Europe több munkacsoportja is együtt dolgozott a témán, hogy közösen tárják fel a minőségi és átláthatósági aggályokat, és segítsenek ezek lebontásában.

Íme, néhány olvasnivaló ebben a témában:

Jogi szabályozás és érdekképviselet

Az IAB Europe véleményt nyilvánított mások mellett az ePrivacy rendelet ügyében, amellyel kapcsolatban nem történt előrelépés sem a horvát, sem a német elnökség alatt, így a januárban kezdődött portugál elnökségre vár ez a feladat.

A Digitális Szolgáltatások Törvénye kapcsán az IAB Europe többször is jelezte aggályait és javaslatait. Erről például októberben írtunk, majd az IAB Europe a jelen verzió december 15-i nyilvánosságra hozatala után ismét megerősítette: elkötelezett az iparág transzparenciája és a minőség mellett.

Szintén ide tartozik jogi megfelelőség vonalon, hogy augusztusban a piac átállt a TCF 1.1-ről a TCF 2.0-ra. A TCF keretrendszert érintő fejleményekről mi is többször írtunk.

Események és tudásmegosztás

Az IAB Europe a lezárások és korlátozások ellenére számos rendezvényt kínált tavaly, online formában. A virtuális események száma 150 százalékkal nőtt 2019-hez képest, és ezeket több mint 10 ezren követték a neten.

Virtuális konferenciára vagy workshopra került sor többek között programmatic és connected TV témában. Emellett Daniel Knapp, az IAB vezető közgazdásza rendszeres frissítést adott a gazdasági és ezen belül a digitális piaci várakozásokról.

További részletek az IAB Europe oldalán.