Rugalmas, személyes közeget teremt a digitális audio a márkák számára

Megosztás

A digitális audio piac legfrissebb trendjeiről tartott online konferenciát az IAB Europe, alább erről olvashatsz összefoglalót.

A keynote-ot Daniel Knapp, az IAB Europe vezető elemzője tartotta, aki kiemelte: a koronavírusjárvány – a fogyasztói viselkedés megváltozása miatt – hosszabb távon pozitív hatással lesz a szegmensre, egyértelműek a lehetőségek, de egyelőre a fejlődést gátló tényezők is, főleg programmatic területen.

Az első kerekasztal-beszélgetés a digitális audioval kapcsolatos nagy vonalakat rajzolta fel: mi ez, mire jó, melyek a kihívások, és nem csupán egy múló divat-e. A résztvevők – a nyitó előadáshoz kapcsolódva – kiemelték: a karantén alapvetően alakította át az audiofogyasztási szokásokat, hiszen a fogyasztók sokkal kevesebbet ültek autóba, ami pedig a rádióhallgatás egyik legfontosabb helyszíne. Az emberek viszonylag hamar alkalmazkodtak az új munkakörülményekhez, és igyekeztek megtalálni a képernyőktől való elszakadás lehetséges módjait, köztük a digitális audiót. A fogyasztók mellett a hirdetők is rátaláltak: az audio rugalmas környezetet biztosít a kísérletezésre. A szegmens nagy fejlődési lehetőség előtt áll, ugyanakkor a mérési kérdéseken és az attribúción még sokat kell gondolkodnia a piaci szereplőknek. Ezt követően Chiara Ferraris, a Google munkatársa beszélt a digitális audio lehetőségekről, és elmondta: az audio hirdetések átlagosan 24 százalékkal magasabb reklámvisszaidézéshez vezetnek, mint a display megjelenések.

Szó esett a digitális audióról márka nézőpontból is. A Spotify és a Tesco szakembereinek beszélgetéséből kiderült: a podcast már most is kulcseszköz a kiskereskedelmi lánc számára, mivel hiteles környezetet teremt a márkaüzeneteknek. A hirdető egyébként az audiopiaci partnerektől elsősorban agilitást, rugalmasságot és átláthatóságot vár. A jövőt pedig az audio és az adatok kombinációja jelenti, a beszélgetőtársak szerint ebben még óriási húzás van.

A következő beszélgetésben az innováció és a kreativitás került előtérbe. A digitális audio alapvetően személyes közeg, ahol a hallgató teljes figyelme a miénk, ezért minden lehetőség adott arra, hogy egy márka hatással legyen a fogyasztóra és érzelmi kapcsolatot teremtsen vele. Ennek megfelelően a használt kreatívoknak is személyre és környezetre szabottnak kell lenniük.

Az esemény zárásaként Mike Midden az IAB Tech Lab audiokezdeményezéseiről beszélt: milyen mérési iránymutatás van érvényben, milyen változások várhatók a közeljövőben stb.

A Digital Audio Day felvétele elérhető itt.