Privacy Labet indít az IAB Europe

Megosztás

Az IAB Europe és az IAB Tech Lab közös projektje az IAB Privacy Lab, amely a nemzeti IAB-knak kíván támogatást nyújtani a privacy, adatvédelem, jogi megfelelés, önszabályozás területén, a megfelelő technológiai keretrendszerek biztosítása mellett.

Az együttműködés a célok szerint segíti a nemzeti IAB-kat annak azonosításában, hogy a helyi törvények milyen céges és fogyasztói következményekkel járnak, így a kívánalmakat be tudják építeni a lokális sztenderdekbe és technológiai keretrendszerekbe. Az IAB Privacy Lab a tagi konzultációkat is támogatni kívánja, ezzel segítve a párbeszédet a helyi szabályozókkal és a releváns jogi szakértőkkel.

Dennis Buchheim, az IAB Tech Lab elnöke elmondta: a TCF és a GDPR kapcsán pozitív tapasztalatokat szereztek az IAB Europe-pal közös munka során. Az új projektben a Tech Lab szakértői hálózatára, sztenderdizációs tapasztalatára, valamint az IAB Europe privacy policy és jogi megfelelőség területen szerzett tapasztalatára fognak építeni. Hozzátette: a Privacy Lab létrehozása természetes folytatása az eddigi munkának.

A várakozás az, hogy azokon a piacokon, ahol az adatvédelmi törvények hasonlóak a GDPR-hoz, az új technológiai és compliance megoldások az IAB Europe által a Tech Lab támogatásával létrehozott TCF technikai specifikációit fogják követni. A Privacy Lab az amerikai IAB-val is szorosan együtt fog működni, hogy a GDPR logikájából eltérő szabályozások esetében is megfelelő megoldásokat találjanak. A cél tehát az, hogy az eltérő helyi törvények és szabályozói közelítések mellett is hatékonyan segítsék az IAB-k tagjait és a tágabb ökoszisztémát.

Jelenleg már fut egy pilot projekt, amely a TCF Kanada fejlesztését támogatja a kanadai IAB ügyvezetőjének irányításával.