Felgyorsítja a változásokat a koronavírus

Koronavírus

Megosztás

A USC Center for the Digital Future és az IAB jelentkezett izgalmas kutatással az Egyesült Államokban. Azt vizsgálták, hogyan alakítja át a fogyasztók életét és szokásait a koronavírus.

A kutatás fő tanulsága, hogy a koronavírus olyan mértékű változásokat hozott már most is a fogyasztók életébe, amilyenek máskor csak hosszú hónapok vagy inkább évek alatt következnének be. Így aztán az amerikai fogyasztók egyszerre tekintenek aggodalommal és lelkesedéssel az új helyzetre.

A válaszok alapján az utóbbi időszakban erősödtek az aggodalmak, nőtt a magány, de a mérleg másik serpenyőjében ott vannak a megerősödött kapcsolatok, az otthoni munkavégzés örömei és valamiféle bizakodás, hogy a dolgok jóra fordulnak.

A koronavírus az amerikaiak tömegeit késztette tanulásra: nagy százalékban vannak olyan fogyasztók, akik korábban sosem bankoltak online vagy vásároltak az internetről, de a járvány hatásai rákényszeríttették őket a digitalizálódásra.

Jeffrey Cole, az USC Center for the Digital Future igazgatója elmondta: “A koronavírus-járvány a mindennapokat sokkal jobban felforgatta, mint a 9/11 vagy a II. világháború, és ilyen mértékű aggodalmat nem mértek Pearl Harbor és a nagy gazdasági világválság óta. Ennek ellenére azt is tapasztaljuk, hogy az amerikaiak kedvezően értékelik a kapcsolataik alakulását, és azt remélik, hogy az életük rendben folytatódik a járvány elmúltával.”

Brad Berens, az IAB alelnöke szerint a koronavírus-válság örökre megváltoztatja, hogy az emberek hogyan néznek, olvasnak, hallgatnak tartalmakat, játszanak, vásárolnak, dolgoznak, valamint tartják a kapcsolatokat. Úgy véli, hogy “túl korai még egyértelmű győzteseket és veszteseket hirdetni”, ugyanakkor vannak látványos változások, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni. Így például a fogyasztók másképp viszonyulnak a hírekhez, a kormányzathoz, új kedvenc videotartalmaik vannak, új márkákat emelnek fel, változik annak a módja, ahogyan játszanak és persze újra felfedezik a begubózás örömeit is.

Néhány adat a kutatásból:

  • Az amerikaiaknak legjobban a közeli rokonokkal és barátokkal való találkozás hiányzik (94%), de az étteremben evés (89%) és a boltokban történő hagyományos vásárlás (88%) is előkelő helyen végzett.
  • A legtöbben azt szeretik, hogy a karanténban hódolhatnak a hobbijaiknak és mindenféle kreatív tevékenységnek (89%). De például 87% kezdett örömmel felújításba, otthoni rendezkedésbe, valamint sorozatok és filmek követésébe.
  • 37% érzi magát magányosabbnak a járvány kezdete óta és 61% aggódik jobban.
  • A gyerekek sok háztartásban lazább szabályoknak örülhetnek: 87% enyhített a tévénézési szabályokon, 85% a videojátékozás terén engedékenyebb, 84% pedig a lefekvéssel kapcsolatban kevésbé szigorú.
  • Az otthoni munkavégzés fő előnyei, hogy nem kell közlekedni (66%), nagyobb a rugalmasság (64%) és kevésbé kell a külsőnkkel foglalkozni (61%). Eközben zavaró, hogy a gyerekek, szomszédok és más otthoni tényezők elvonják a figyelmet a munkától (45%), elmosódik a határ otthon és munka között (31%), valamint túl sok az online vagy telefonos meeting (18%)

További adatok elérhetők ezen a linken: https://www.iab.com/news/usc-iab-coronavirus/