A digitális hatékonyság mérését segítő keretrendszert adott ki az IAB Europe

programmatic

Megosztás

Az IAB Europe által kiadott új keretrendszer egységes definíciókkal, mutatókkal és metrikákkal kívánja segíteni a digitálismédia-kutatások felhasználóit.

A digitalizáció olyan sebességgel változtatja meg a marketinget és a reklámozást, hogy mostanra számtalan értelmezés és magyarázat alakult ki azzal kapcsolatban, hogy mit és hogyan érdemes mérni. A szakma emiatt rendkívül fragmentált nyelvezetet használ a munka során: ugyanarra gyakran sokféle szakkifejezés létezik, és ugyanazon definíció alatt sokan sokfélét értenek.

“Mivel a legtöbb kutatócég eltérő meghatározásokat és módszertanokat használ, az érintettek számára nehézséget okozhat annak a megértése, hogy valójában milyen kutatásra lenne szükségük a reklámhatékonyságuk méréséhez és az összehasonlíthatóság biztosításához. Azt reméljük, hogy a ‘közös nyelv’ és a sztenderdek, amelyeket új keretrendszerünkben kínálunk, segíteni fognak a fragmentáció megszüntetésében és bátorítani fogják a digitálisreklám-kutatások megrendelőit” – mondta el Townsend Feehan, az IAB Europe ügyvezető igazgatója.

A keretrendszer kidolgozását egy kérdőíves kutatás előzte meg, melynek során az IAB Europe 14 kutatási szolgáltatótól szerzett információkat. Az eredményekből az látszott, hogy a mérési megoldások között rendkívül nagy különbségek vannak, emiatt a tapasztalt megrendelők számára is nehéz átlátni, hogy egy-egy definíció vagy szolgáltatás mit takar.

A keretrendszer három területen kínál egységes definíciókat és metrikákat: média-, márka- és értékesítési hatékonyság. Emellett – az IAB kutatási bizottságának és a hatékonyságmérésre fókuszáló projektcsapatának bevonásával – beszállítói térkép is készült e területekre vonatkozóan.

Az alapozó kérdőív eredményeiről bővebb információ érhető el itt, míg a keretrendszer letölthető ezen a linken.