Augusztus 15-ig marad a TCF 1.1 támogatása

Megosztás

Az IAB Europe Transparency & Consent Framework (TCF) platformjáért felelős bizottsága május 13-án úgy döntött, hogy augusztus 15-ig meghosszabbítja a TCF 1.1-es verziójának támogatását. Ugyanakkor a bizottság azt is kimondta, hogy ez az utolsó hosszabbítás

Az újabb halasztásra a két hónapja érvényben lévő járványvédelmi intézkedések miatt volt szükség: számos cégnél nem álltak rendelkezésre a verziófrissítéshez szükséges műszaki és jogi erőforrások. Az IAB Europe 55 cég képviselőiből álló bizottsága a szavazás előtt széleskörű konzultáció tartott az érintett kiadókkal, és ezután határoztak a határidő újabb, 45 napos kitolásáról.

Mint ismeretes, a TCF használatával a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a GDPR és az ePrivacy Directive előírásainak is megfelelnek. A keretrendszerhez tartozó műszaki specifikációk és eljárási rendek abban segítik a digitális reklámok és célzott tartalmak publikálási folyamatában részt vevő vállalatokat, hogy jogkövetően tudjanak dolgozni.

A keretrendszer 2.0-s változatát 2019. augusztus 21. óta használhatják a piaci szereplők. A bevezetéskor az IAB Europe 2020. március 31-ig tervezte támogatni az előző, 1.1-es verziót. Később ezt június 30-ig meghosszabbították. Vagyis a most meghirdetett, augusztus 15-i határidő immár a harmadik, ugyanakkor végső dátum. Természetesen a régi változat támogatásának fennmaradásától függetlenül a cégek továbbra is bármikor átállhatnak az új verzióra.

A 2.0-s keretrendszerre már 400 cég regisztrált, többek között az Adobe, az Axel Springer, a Criteo, a Deutsche Post, a GroupM, az IAS, a MediaMath, az Oracle, a Rubicon Project és a Trade Desk is. A teljes lista elérhető itt: http://iabeurope.eu/vendor-list-tcf-v2-0/

A regisztrált vendorok 75%-a saját bevallása szerint már végzett az implementációval. 30 hozzájáruláskezelési platform (Consent Management Platform, röviden CMP) pedig már megkapta a TCF 2.0 megfelelőségi minősítést.