Megjelent az IAB Hungary Adex 2019

Megosztás

A hazai digitális reklámköltések alakulását és főbb trendjeit bemutató Adex 2019 riport alapján a hirdetők 2019-ben közel 105 milliárd forintot fordítottak reklámozásra a digitális térben, ami 16%-os növekedés az előző évhez képest.

A 2008 óta évente elkészülő jelentés idén is IAB tag médiacégek és sales house-ok, MAKSZ tagügynökségek önbevallása, továbbá szakértők becslések alapján készült.

A riport szerint az email marketinget kivéve az összes digitális szegmens nőtt tavaly. A mobil és a video továbbra is a leggyorsabbnak növekvő területnek számít, továbbá a mobil költések már a “Display+Search” költések közel felét teszik ki. Ez utóbbi kategóriában pedig tovább bővült a progammatic megoldások részaránya.

Sopov István, az IAB Hungary elnöke a digitális reklámköltések kapcsán kiemelte:

„A 2019. évben is folytatódott digitális reklámozás térnyerése, a hirdetők több mint 100 milliárd forintot fordítottak erre. A bővüléssel párhuzamosan megmaradt továbbra is az a trend, hogy a hirdetők nagyobb mértékben növelték hirdetési költéseiket a globális digitális platformokon, így a hazai médiatér részesedése tovább csökkent a digitális reklámpiacon (hazai: 43%, globális: 57%).

Míg a 2008-2009-es válság csak a bővülés dinamikáját lassította le erőteljesen, az idei egészségügyi és gazdasági krízisben a hirdetők költségcsökkentései, felfüggesztett és/vagy elhalasztott marketing aktivitásai, likviditási kihívásai és a fogyasztók jövedelmi viszonyainak látványos gyengülése jelentős mértékben visszavethetik a digitális reklámköltéseket.

Paradox módon mindeközben az emberek, a vállalkozások, intézmények életében a digitalizálódás, a digitális tartalomfogyasztás és az elektronikus kereskedelem minden eddiginél fontosabbá válik.”

Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetséggel együttműködve, annak teljes médiapiacot és kommunikációs piacot bemutató adataival egyidejűleg tette publikussá az Adex 2019 riportot.

Az Adex 2019 riport ide kattintva letölthető az IAB Dokumentumtárából.