Megerősödve jöhetnek ki a radikálisan digitalizáló cégek a válságból

Daniel Knapp

Megosztás

Daniel Knapp, az IAB Europe vezető elemzője osztotta meg gondolatait a koronavírus helyzet kapcsán.

A szakember az Exchange Wire körkérdésére válaszolt, amelyben a megkérdezettek arra keresik a választ, hogyan hat a koronavírus a (digitális) reklámpiacra, és mit kell tenniük a piaci szereplőknek annak érdekében, hogy sikerrel éljék túl a mostani körülményeket. Az első cikk az ad tech szegmens szempontjából vizsgálta a jelen helyzetet.

Daniel Knapp arra figyelmeztet, hogy számos hirdetés- és marketingtechnológiai cég, illetve platform csak akkor lesz képes túlélni és fejlődni, ha továbbra is nagy számú és változatos hátterű ügyfélre építhet, beleértve a kis- és középvállalkozásokat is. “A piac támogatása érdekében új, rugalmas fizetési feltételeket kell alkalmazni, emellett kezelni kell a járványból eredő kérdéseket, például a márkabiztonságét” – teszi hozzá.

Miközben az olvasottság nő, és az emberek éhesek a hírekre, mindez nem fordítódik le nagyobb reklámbevételre, sőt egyelőre erős csökkenés látszik. Mint Knapp felhívja a figyelmet, jelenleg a prioritások is mások, ennek példája, hogy számos cég az erőforrásait a járvány elleni védekezésre, erre alkalmas eszközök gyártására csoportosítja át.

Daniel Knapp

A reklámpiac különböző szegleteit különböző mértékben és formában érintik a fejlemények, de általánosságban igaz, hogy a cégek új típusú működésre kénytelenek átállni, ami  átalakítja, hogy az emberek hogyan dolgoznak és működnek együtt, felgyorsítva a digitális átalakulást – derül ki az elemző szavaiból. “A vállalatoknak muszáj radikálisabbnak lenniük, ki kell dobniuk a hagyományos struktúrákat és sokkal takarékosabb működésre kell beállniuk. Ez elkerülhetetlenül ahhoz vezet, hogy egyre több reklámpénz áramlik át a digitális szegmensbe. Azok a vállalatok, amelyek nem csupán sodródnak a válság idején, és túlélik ezt az időszakot, megerősödve kerülhetnek ki a helyzetből” – zárja gondolatait.

Az Exchange Wire teljes cikke további nyilatkozatokkal elérhető itt.