Így reagálnak az amerikai hirdetők és ügynökségek a koronavírusra

Megosztás

Az amerikai IAB végzett felmérést a vásárlói oldalon. Az eredmények alapján a legtöbben gyorsan reagáltak a fejleményekre, és nem kevesen gondolják azt, hogy a helyzet keményebb, mint 2008-2009-ben volt. Előtérbe kerülhetnek a fejlett célzási megoldások.

A kutatásban kb. 400 vásárló oldali szenior és vezető vett részt, akik arra adtak választ, hogy hogyan változtatnak a reklámköltésükön, illetve a marketingkommunikációs stratégiájukon a koronavírus fényében. A válaszadók 74%-a szerint a koronavírus nagyobb hatással lesz a reklámpiacra, mint a 2008-as gazdasági válság volt.

Ennek nyomán 70% máris átütemezte, leállította vagy épp átcsoportosította a költéseit, és további 16% még mindig azt mérlegeli, melyek lennének a megfelelő lépések. Ezen belül a megkérdezettek negyede (24%) leállította az összes kampányát az első negyedév maradékára és a második negyedévre vonatkozóan, míg 46% “csak” valamilyen módosításokat hajtott végre.

A válaszadók majd háromnegyede (73%) azt várta, h kb. ötödükkel csökkennek az éves vállalások, amelyeket hagyományosan az upfront keretében kötnek az amerikai piacon. A rövid távú várakozások alapján a digitális költés harmadával csökken, míg a hagyományos médiatípusokon 39% lesz az esés.

Nemcsak a büdzsé mérete, hanem az üzenetek is változnak. Szűk kétharmad (63%) már most átalakította a hirdetései tartalmát, ami a küldetéshez, illetve ügyekhez kapcsolódó marketing felfutását okozza (+42%, valamint +41%)

A célzási taktikáin már 35% változtatott a koronavírus helyzet hatására. A legtöbben a közönségcélzást priorizálták előre, ezt követi az OTT/CTV eszköz alapú célzás célzása, valamint a mobil/táblagép eszköz alapú célzás.

A kutatás részletesebb prezentációja elérhető ezen a linken.

 

(A kiemelt kép forrása: WHO)