Az IAB UK a Middlesex University-vel közösen vizsgálta, milyen hiányok, lemaradások tapasztalhatók a digitális képességek terén a világ egyik legnagyobb, legfejlettebb reklámpiacán.
A kérdés ugyanakkor nemcsak a brit, hanem minden médiapiacon kritikus, hiszen a technológia és az automatizáció fejlődésével a már piacon lévő szakemberek számára mind fontosabbá válik új tudások, képességek elsajátítása.
Az IAB UK és a Middlesex University a szakmai szervezet tagságát kérdezte meg arról, hol tapasztalják a legnagyobb lemaradást, és ennek alapján az a cél, hogy azonosítani lehessen, milyen tréningekre és egyéb oktatási kezdeményezésekre van a leginkább szükség a gyorsan változó digitális igények kielégítésére.
Néhány a főbb tanulságok közül:
- A megkérdezettek 88 százaléka szerint kihívást jelent megfelelően képzett, friss digitális tudással rendelkező szakembereket találni.
- A legnagyobb lemaradás értelemszerűen a leggyorsabban fejlődő szegmensekben keletkezett. Az adat és az analitika tipikusan olyan területek, ahol nagyon gyorsan nő az igény a megfelelő szakemberek iránt, de nagyon nehéz jól képzett munkatársakat találni.
- Jelenleg a vállalkozások zöme számára nem prioritás a mesterséges intelligencia, az AR vagy a VR, viszont annyira kevés az e területeken jártas szakértő, hogy így is szűkösség alakul ki a munkaerőpiacon.
- A képességhiány leginkább a junior és medior szinteken van jelen. A megkérdezettek majd fele (46%) szerint a végzősök nincsenek felkészítve arra, hogy a digitális marketing területén kezdjenek karriert.
- A magasan képzett digitális csapatot nem csak megszerezni nehéz, hanem megtartani is. A kutatás keretében 78% számolt be megtartási nehézségekről.
Mit lehet tenni a lemaradás csökkentésére?
- A kutatók szerint a digitális reklámiparnak szorosabban együtt kell működnie az iskolákkal, egyetemekkel és egyéb képzési helyekkel (pl. tréningcégek) annak érdekében, hogy utóbbiak tudják, milyen képességekre lesz kereslet a jövőben.
- Sokkal jobban meg kell mutatni, milyen lehetőségek vannak a piacon annak érdekében, hogy az iparág vonzóbbá váljon a fiatal tehetségek számára. A gyakorlati oktatás és a modern toborzási stratégiák bevetése vonzóbbá teszi a munkahelyeket.
- A megtartás sikeréhez elengedhetetlenül fontos, hogy a cégek a munkatársaknak hosszú távú karriertervet kínáljanak. Szintén vonzó a befogadó munkahelyi kultúra, amely fejlődési lehetőséget kínál a munkatársak számára, többek között a digitális képességek területén is.
A kutatás letölthető ezen a linken: http://iabuk.com/sites/default/files/public_files/digital-skills-gap-survey_4.pdf