13 év után távozik az amerikai IAB elnöke

Patrick Dolan

Megosztás

Patrick Dolan 2020 júniusában távozik a pozícióból, saját projektjeivel fog foglalkozni. Az elmúlt 13 év során több posztot is betöltött a szakmai szervezetnél, és számos izgalmas kezdeményezés elindításában vett részt.

Patrick Dolan érkezésekor az IAB még 15 emberrel működött, 200 tagja és 6 millió dolláros éves bevétele volt. Mostanra már 80 munkatárssal dolgozik a világ vezető digitális szakmai szervezete, 750 tagja van az amerikai piacon és több mint 35 millió dollárra nőtt az éves bevétele.

Dolan elnöksége alatt az IAB az IAB Tech Labbel karöltve jelentősen előre tudott lépni a standardizálás terén (OpenRTB, ads.txt), a tévés piachoz hasonló upfront eseményt kaptak a digitális tartalmak és legutóbb a podcast piac is, valamint olyan kurrens témákkal foglalkoztak nagyobb konferenciák keretében, mint pl. a D2C márkák.

A júniusban leköszönő elnök 2007-ben csatlakozott az IAB-hoz, mint alelnök és pénzügyi vezető. Előtte olyan cégeknél fordult meg, mint a DoubleClick és a Hearst. Előbbi munkahelyén számos retargeting és adatvezérelt marketing projekten dolgozott. Egy idő után az IAB operatív vezetője lett, majd 2017-ben elnöknek nevezték ki.

Dolan az IAB keretein belül társalapítója volt több adat és mobil témájú munkacsoportnak és tanácsnak, illetve az IAB Tech Labnek is. Szintén a nevéhez fűződik a digitális sales minősítő program, melynek keretében mostanra több mint 15 ezer digitális értékesítésben dolgozó szakember kapott minősítést. Emellett részt vett az IAB CFO tanácsának megalapításában, amely több mint 100 tagot tömörít, és olyan üzletkritikus témákat vitatnak meg vezetői szinten, mint az adózás vagy a szerződésekre vonatkozó legjobb gyakorlatok.

(Kép: PPC Land)