Kérdéseinkre Sebestény-Gallasz Enikő, a WM Music Distribution ügyvezető igazgatója válaszolt.
Mivel foglalkoztok, mi az elsődleges szolgáltatásotok a magyar digitális piac számára?
A WMMusicDistribution hazai független kiadók és előadók zenei katalógusának digitális terjesztésével foglalkozik. Szakterületünk ezen belül a zenei jogkezelés a YouTube-on.
Mit fontos még tudni rólatok?
YouTube Premium partnerként az elmúlt 7 évben speciális szaktudásra tettünk szert a zenei tartalmak kezelését illetően. Jelenleg mintegy 800 YouTube csatornát és 180 000 audio- illetve audio-vizuális tartalmat kezelünk a hálózatunkban.
Mi volt az elsődleges oka annak, hogy beléptetek az IAB-ba? Mit vártok a szervezettől?
Abban bízunk, hogy a tagságunk lehetőséget ad arra, hogy naprakész információhoz jussunk az online piac alakulásához kapcsolódóan, illetve szorosabb kapcsolatot alakíthassunk ki a hazai piaci szereplőkkel.
A mostani időszakban szerintetek mi a digitális kommunikációs iparág előtt álló legnagyobb feladat?
A mi területünkön jelenleg az tűnik a legnagyobb kihívásnak, hogy az egyre növekvő hirdetési piacon a közönség megszólítása milyen szabályok mellett történhet. A gyermektartalmak monetizálásának korlátozása a YouTube-on jól mutatja, hogy milyen kihívásokkal kell megküzdenie a piacnak.
Kapcsolódó: