Social listening az elégedett ügyfelekért

Megosztás

Ausztriában is elrajtolt a Neticle első szakmai rendezvénye: a szeptember eleji, bécsi Social Listening Happy Hour keretében a résztvevők arra keresték a választ, milyen út vezet az ügyfelek teljes elégedettségéhez. Szekeres Péter, a Neticle ügyvezetője és társalapítója szerint ez csupán négy lépéssel elérhető.

Az IAB Ausztria és Neticle közös rendezvénye az ügyfél visszajelzések hatékony nyomon követésének- és elemzésének folyamatára, valamint az ehhez megfelelő eszköz kiválasztásának szempontjaira helyezte a hangsúlyt. A Happy Hourral egybekötött esemény első felében a hazai, intelligens szövegelemzéssel foglalkozó startup valós ügyfélpéldákon és szempontokon keresztül mutatta be, mire kell figyelnie a vállalatoknak social listening eszköz választásakor, illetve az egyes szektorokban milyen kommunikációs és hatékonysági problémákra nyújthat megoldást a social listening. Az esemény második felében az osztrák kommunikációs szféra több prominens szereplőjével (a Kaufland, Falkensteiner Hotels & Residences, MediaBrothers és IAB Ausztria képviselőivel) beszélték át a vállalati kommunikációs kihívásokat, kríziseket és ezek lehetséges megoldásait.

A résztvevők egyetértettek az egyik legfontosabb megállapításban: manapság elengedhetetlen a social listening, hiszen ezzel valós időben adhatnak választ ügyfeleik panaszaira, visszajelzéseire, illetve szemmel tarthatják a konkurenciát is. Ezeket az eredményeket pedig nemcsak a marketing és PR, hanem többek között a HR és a customer support területén is felhasználhatják. A beszélgetés záróakkordjaként elhangzott, hogy a jelenlegi digitális trendeknek megfelelően egy márka kommunikációja csak akkor működhet jól, ha az a megfelelően összegyűjtött és kielemzett adatok alapján megfogalmazott üzenettel megtalálja a pontos célcsoportját. A mindehhez szükséges információhoz pedig a social listeningen keresztül juthatunk el.

Az est egy kötetlen beszélgetéssel, networkinggel ért véget, ahol mind a vendégek, mind a meghívottak megosztották egymással releváns tapasztalataikat, így az esemény sikerére való tekintettel a Neticle már dolgozik az IAB-vel egy hasonló rendezvény megvalósításán.

 

A képen balról jobbra: Armin Rogl a MediaBrothers-től, Andreas Bauer, a Knauf Österreich PR és social media szakértője, Claudia Apel, a Falkensteiner Hotels & Residences social media menedzsere, az IAB Ausztria képviseletében Cosima Serban és a szervezet helyi alelnöke, Alexandra Vetrovsky-Brychta, valamint Szekeres Péter, Neticle CEO, illetve Katócs Bálint, Neticle Product Specialist.