Bemutatjuk tagjainkat: HD marketing

HD marketing

Megosztás

Kérdéseinkre Deli Norbert, a HD marketing társalapítója és szakmai vezetője válaszolt.

Mivel foglalkoztok, mi az elsődleges szolgáltatásotok a magyar digitális piac számára?

2011-ben alapítottuk a céget Hernádi Gáborral, akkor a PPC-SEO-Analitika marketing hármas köré építettük a szolgáltatásainkat. Ez 8 évvel később is megmaradt fókusznak, de a stratégiai támogatást mellé téve jelentősen kibővült a social kommunikáció, tartalomgyártás, hírlevél-automatizáció és feed alapú fejlesztés területekkel.
Valamint társcégünk, a Star Network segítségével a brandépítésre is van megoldásunk az influencer marketing és videós tartalmak előállítása révén.

Mit fontos még tudni rólatok?

A fő célcsoportunknak, azaz a közepes-nagy webáruházaknak és szolgáltató oldalaknak egy teljes online marketing szolgáltatáscsomagot (amit mi full marketingnek hívunk) tudunk nyújtani, a marketingvezetővel vagy ügyvezetővel együttműködésben, kiváltva egy egész marketingcsapatot. Ezt nagyon kedvelik az olyan nagy cégek is mint a 220volt vagy a Konzolvilág, hiszen hiányszakmákról van szó, amelyek naprakész tudást és nagy gyakorlatot igényelnek. Az elmúlt években a fókuszunk a hazai piacon volt, itt szélesítettük a szolgáltatásainkat, valamint a környező országokban támogatjukmagyar partnereinket, de futtatunk globális és tengerentúli kampányokat is.

Mi volt az elsődleges oka annak, hogy beléptetek az IAB-ba? Mit vártok a szervezettől?

Régóta nyomon követtük a szervezetet, de 2018 vége óta látjuk azt a változást az IAB-n belül, hogy aktívan összeszervezik a piaci szereplőket-szolgáltatókat. Bár mára minden általunk kínált terület mainstreamnek tekinthető, sajnos sok területen nagyon jellemző a közös álláspont és a definíciók hiánya, ezért ez a szakmát edukáló-irányító szerep az, ami
miatt elsődlegesen csatlakoztunk. A másodlagos pedig az új szakemberek kinevelésének és az oktatási rendszerrel való kapcsolati pontok kialakításának igénye.

A mostani időszakban szerintetek mi a digitális kommunikációs iparág előtt álló legnagyobb feladat?

Technikai oldalról a fejlesztési területet látjuk szűk keresztmetszetnek manapság: ha van is elérhető fejlesztő a cégek körül, akkor az vagy időben vagy kompetenciában hiányt szenved. Pedig egyre gyorsabb és egyre technikaibb az online marketing, versenyhátrányt jelent, ha sokat kell várni a megvalósításra.

Rendkívül nagy a kommunikációs zaj, sok száz marketingmegoldás érhető el már itthon is, mindegyik rendszer folyamatosan fejlődik. A legnagyobb kihívás ezért a zaj mögé látva és az adatokból sokkal többet megértve jobban együtt élni az elérni kívánt felhasználókkal. Nehéz az emberek figyelmét megfogni, egy üzenetet-márkát a fejekben elültetni. Úgy pedig még inkább, ha a marketingeszközöket nem rendezzük rendszerbe, hiszen rendkívül sok helyen “ereszteni” fog a funnelünk. Ennek a megértetése a cégekkel a legnagyobb kihívás, ezért a teljes kommunikációs folyamat optimális összehangolásában és technikai fejlesztésekkel való alátámasztásában próbáljuk segíteni partnereinket.