Többször felmerült már, hogy miért nincsen platform az analitikával foglalkozó szakemberek számára. Az IAB Hungary keretében most e területen is lehetőség nyílik a tudás- és tapasztalatmegosztás erősítésére.
Az analitika sok esetben nem önálló szakterületként jelenik meg a magyar piacon, hanem más szakágakhoz (SEM, fejlesztés stb.) hozzácsapva, ami miatt kevésbé tud érvényesülni, miközben számos üzleti probléma megértésének a kiindulópontja.
Ahogyan a munkacsoport alapítói leszögezik: az analitika több, mint a Google Analytics vagy webshop forgalmi riportok összessége, bár ezek is fontos elemei az eszköztárnak. Azonban ennél sokkal többet jelent, gondolkodásmódot, amelyet számos eszköz és módszer tud támogatni.
A most összefogó szakemberek kezdésként három fő feladatot tűztek ki a csoport számára:
-
Piaci edukáció – mikor, miért és mire jó az analitika
-
Szakmai fórum, tapasztalatcsere
-
Utánpótlásképzés megalapozása
Az analitika munkacsoportot öt szakember kezdeményezte:
- Buják Zita, Mito
- Butta Szilárd, Vodafone
- Geiger Tomi, JabJab
- Tóth Nóra, Intren
- Varjú János, OTP
Az alapítók most analitikában járatos, a csoport céljaiért tenni akaró és IAB tagvállalatnál dolgozó szakemberek csatlakozását várják. Az első találkozóra 2019. június 25-én 10 órai kezdettel kerül sor.
Az érdeklődők Máth Andrásnál tudnak jelentkezni az [email protected] emailcímen. A találkozó pontos helyszínét (amely a létszámtól is függ) a jelentkezőkkel fogják megosztani.