Az IAB Europe jelentése alapján 2018-ban a digitális reklámköltés Európában meghaladta 55,1 milliárd eurót, ami 13,9%-os növekedést jelent.
Folyamatosan növekszik a digitális reklámpiac: 10 év alatt közel négyszeresére bővült, minden gazdasági változástól függetlenül, és nem volt olyan év, amikor ne nőtt volna a mérete és ezzel a jelentősége is. A digitális piacon belül 2019-ben is minden terület növekedett, így a display adta a növekedés közel felét (bár ennek nagyobbik része a social mediaban jelent hirdetések adták), a videó illetve a mobil hirdetések szintén erős volt.
A magyar piac 2018-ban hozta a nemzetközi átlagot a növekedésben, hiszen mindkét piac 14%-os növekedést ért el. A hazai adatokról és a nemzetközi szegmensekről fog szólni 2019. június 17-én délután az IAB Café a Premier Kultcaféban, amelynek a programjában bemutatjuk a legfontosabb területeket a magyar, európai piacról éppúgy, mint az elvárásokról.
Tervezett program:
17.30-18.00
Érkezés, regisztráció
18.00-18.10
Bevezető gondolatok – 20 éves a hazai digitális reklámköltés felmérése – Novák Péter (IAB Hungary)
18.10-18.25
A hazai piac alakulása a kezdetektől napjainkig – PwC
18.25-18.40
Piaci várakozások az idei évre az Adexpect alapján – Kardos Gábor (IAB Hungary)
18.40-19.00
Digitális reklámpiac Európában – a friss IAB Europe Adex Benchmark bemutatása – Máth András (IAB Hungary)
19.00-19.40
Ez már a mennyország? Vagy a kezdet vége, netán a vég kezdete? kerekasztal beszélgetés: Vidus Gabriella (RTL Magyarország), Szilva Mónika (Nestlé), Baráth Péter (Vodafone), Erős Attila (Reprise Digital), Gazsó Gábor (Evomedia), Kovács Péter (Google). Beszélgetésvezető: Novák Péter (IAB Hungary)
19.40-21.00
Q&A, kötetlen beszélgetés
Minden résztvevőt várunk a beszélgetésre, regisztrálni az alábbi linken lehet.