Így működik az 1/1 partnere, a Zurvey

Megosztás

Az IAB 1/1 projektjének keretein belül szöveges válaszokat, definíciós javaslatokat elemzünk és összegzünk, ami nem lenne könnyű feladat segítség nélkül. Ezt a segítséget Zurvey-nek hívják, mely a Neticle visszajelzés-elemző eszköze. Most betekintést nyerhettek a kulisszák mögé, azaz a Zurvey működésébe.

A Neticle neve mára jól ismert a hazai piacon, a startup automatizált médiaelemzéssel foglalkozik: rendszerük megmutatja, mi a véleményük az internetezőknek egy-egy márkáról, termékről vagy kampányról. Szolgáltatásukkal immáron hat éve vannak jelen a piacon, két éve pedig – felhasználva az automatikus szövegelemzői alapokat – létrehozták a Zurvey-t is, ami egy szöveges visszajelzést elemző eszköz.

Végtére is a márkák sokszor nem csupán az irányítatlan, online véleményekből akarnak következtetéseket levonni, hanem például a vásárlói elégedettségi kérdőívek szabadszavas válaszaiból – anélkül, hogy az összes választ el kellene olvasni egyesével. A Zurvey-t pont erre az esetre találták ki, ugyanis automatikusan megmutatja, hogy a válaszok közül mennyi volt negatív és pozitív, illetve hogy milyen szavak és témák lelhetőek fel leggyakrabban. Most pedig betekintünk a kulisszák mögé, és megmutatjuk, hogyan is működik a rendszer.

zurvey-iab1

A válaszokat először Excel-fáljban kell feltölteni a rendszerbe, majd pedig különböző módosításokat és testreszabási lehetőségeket tehetünk – lehet például nyelvet választani, vagy hogy milyen szavakra fókuszáljon az elemzés jobban. Utóbbi főleg akkor jön jól, ha a válaszokból specifikus dolgokra is kíváncsiak vagyunk, például egy üzlet visszajelzéseinél csak az eladókról szóló véleményekre.

Ezután a rendszer néhány percen belül lefuttatja az elemzést, majd kétféle lehetőséget ajánl fel: vagy szintén Excel-fájlban töltjük le az eredményeket, vagy pedig egy vizualizált dashboardon nézhetjük meg a visszajelzések értékelését.

zurvey-iab2

Az eredmények a dashboardon többféle charton is megjelennek. A kördiagram a pozitív, a negatív és a semleges visszajelzések számát (és arányát) mutatja meg, a táblázatok pedig a fő negatív, illetve fő pozitív témákat, és a hozzájuk kapcsolódó egyéb kifejezéseket. Így percek alatt meg lehet ismerni a tömeges visszajelzések tanulságait. Ugyanakkor minden tábla interaktív, azaz ha kíváncsiak vagyunk, hogy egy-egy eredmény mi alapján jött ki, egy kattintással megjelennek a releváns válaszok teljes hosszukban.

zurvey-iab3

Összességében tehát ezt tudja a Zurvey: időt spórol automatikus visszajelzés-elemzéssel, így a marketingeseknek és a döntéshozóknak már nem kell időt tölteniük a válaszok elolvasásával – rögtön ugorhatnak a kampánytervezés és a stratégiaalkotás következő lépéseire.

Ha szeretnéd kitölteni az IAB 1/1 kérdőívét arról, hogy szerinted mi az a crossmedia kampány, kattints ide!