Influencerek adatvezérelt szemmel

Megosztás

Az influencer marketing körül rengeteg a kérdés merült fel mostanában, ezért is az influencer fogalma az első, amelyet az 1/1 projekt keretében körbejárunk, igyekszünk együtt meghatározni. Ezúttal Varga-Szilágyi Zsolt, az influencer marketinggel foglalkozó Post for Rent operatív igazgatója írt vendégposztot blogunkra.

A Post for Rentnél adatvezérelt influencer kampányokon dolgozunk nap mint nap, így az eddigi tapasztalatainkból is építkezve mutatatom be, mi hogyan gondolkozunk erről a témáról. Számunkra az influencerek, vagy magyarul véleményvezérek olyan közösségi médiában, – például YouTube-on, Instagramon, TikTokon, Facebookon, és/vagy Twitteren – nagyobb követő- vagy rajongószámmal rendelkező magánszemélyek, akik egy általuk választott témában folyamatosan minőségi tartalommal látják el a követőtáborukhoz tartozó közösséget. A véleményvezérek tehát tisztában vannak közösségük összetételével és egyre növekvő méretével, tartalmaikat felelősségük és potenciális másokra gyakorolt hatásuk teljes tudatában hozzák létre.

Arra nincs általános szabály, hogy mennyi követő kell ahhoz, hogy valaki influencer legyen, sokkal inkább az általa posztolt tartalmak és az azt kiváltó reakciók miatt válik valaki befolyással bíró social media szereplővé.

Mi azt a folyamatot tekintjük influencer marketingnek, amikor egy cég olyan kapcsolatot alakít ki aktívan kommunikáló bloggerekkel, vloggerekkel és a közösségi véleményvezérekkel, amivel elérik, hogy megjelenítsék, véleményezzék termékét saját csatornáikon. A márkák számára a kihívást és a lehetőséget az jelenti, hogy a véleményvezérek követői sokkal jobban adnak egy-egy influencer szavára, mintha ugyanazt az üzenetet az adott cég kommunikálná.

Úgy gondoljuk, nem csak a követők vagy like-olók száma a sokat mondó mutató, hanem az elérés is lényeges, amelyet a bejegyzésre, képre, vagy videóra érkező reakciók – like-ok, megosztások és kommentek – együttes mutatója ad. Ennek oka, hogy a közösségimédia-platformok algoritmusai eltérő eléréseket tesznek lehetővé, így könnyen előfordulhat, hogy egy nagy követőbázissal rendelkező véleményvezér egy-egy megnyilatkozása jóval kevesebb emberhez jut el a valóságban, mint ahogyan azt a rajongói számából feltételeznénk.  Az influencerek kiválasztásakor a másik fontos kérdés a követőtábor minősége, ami adatvezérelt rendszerünkben szintén mérhető adat. Ez is bizonyítja, hogy az adatvezérelt influencer marketing nem a jövő, hanem a jelen.

– Varga-Szilágyi Zsolt, Post for Rent, operatív igazgató

Ha te is szeretnél részt venni az "influencer" kifejezés tartalmának helyrebillentésében, legyél részese a közös gondolkodásnak, és töltsd ki ezt a rövid kérdőívet: https://goo.gl/forms/gNXhEOTSjTnXJY7F2