Bemutatjuk tagjainkat: DataMe

Megosztás

Kérdéseinkre Szutor Ferenc, a DataMe ügyvezető igazgatója válaszolt.

DataMe_team

Mivel foglalkoztok, mi az elsődleges szolgáltatásotok a magyar digitális piac számára?

A DataMe Kft. egy a hazai piacra koncentráló 3rd party adatszolgáltató. Az volt a meglátásunk, hogy a programmatic piac fejlődésével egyre nagyobb igény mutatkozik a megfelelő mennyiségű és minőségű adat iránt. Ilyen adatokból igen kevés áll rendelkezésre a magyar piacon a magyar felhasználókra, ráadásul a GDRP bevezetése után már nem is használhatóak azok az információk, amelyeket nem megfelelő tájékoztatás mellett gyűjtöttek be.

Mi abban segítjük a programmatic piacon érdekelt ügynökségeket és hirdetőket, hogy kampányaikhoz megfelelő adatokat tudjunk biztosítani, mindemellett pedig új bevételi csatornát teremtünk a tartalomszolgáltatóknak.

Kínálunk “nyilvános” szegmenseket, melyek az AdForm DMP-rendszerében bárki számára elérhetőek, de “egyedi” célcsoportképzésre is több megoldásunk van, amit a hirdetőkkel illetve az ügynökségekkel termékre szabottan dolgozunk ki.

Mit fontos még tudni rólatok?

A cég az Adverticum Zrt. szakmai és a KJ IFS Kft. pénzügyi befektetésével jött létre 2016 októberében. A 2017-es év a fejlesztésé volt, majd 2018 januárjában indult el a szolgáltatás.

Jelenleg ott tartunk, hogy közel 7 millió egyedi azonosító van az adatbázisunkban, melyeket több mint 100 tartalomszolgáltatói partnerünk felületén keresztül érünk el és szegmentálunk.

Több ügynökséggel és hirdetővel dolgozunk együtt rendszeresen, így megemlíthetem az OMG-t illetve a GorupM ügynökségi csoportokat, vagy a nagyobb hirdetők közül a UPC-t a Vodafone-t.

A cégben én látom el az ügyvezetői illetve értékesítői tevékenységet, melyben Takács Dorina kolléganőm támogat. Fejlesztési és üzemeltetési kérdésekben az Adverticum fejlesztői kapacitására támaszkodunk. Mentális jólétünkért felelős kollégánk pedig Blanka, aki kezdetektől a csapat stabil tagja.

Mi volt az elsődleges oka annak, hogy beléptetek az IAB-ba? Mit vártok a szervezettől?

Évek óta részt veszek az IAB elnökségében, így a tagságunk nem is volt kérdés, ahogy az anyavállaltunk, az Adverticum is IAB-tag. Nagyon fontos számunkra, hogy a programmatic piac fejlődését nyomon kövessük, így benne vagyunk az IAB Programmatic munkacsoportjában is. Azt gondolom, hogy fontos számunkra a szervezeti tagság, mert ezzel nemzetközi anyagokhoz jutunk, könnyebben tudunk kommunikálni a piac szereplőivel, és részt vehetünk az IAB által szervezett eseményeken.

A mostani időszakban szerintetek mi a digitális kommunikációs iparág előtt álló legnagyobb feladat?

A saját szemszögünkből nézve az a tapasztalatom, hogy bár évek óta beszélünk a programmatic piacról és a kutatások is évről évre dinamikusan növekvő költéseket mutatnak, a gyakorlatban még mindig sok olyan digitális ügynökség van, amely nem használja vagy csak most kezdi használni ezt a csatornát. Nem is beszélve a hirdetők nagy részéről, akiket még ezután kell bevezetni a programmatic hirdetések világába.

A másik probléma, hogy az emberek fejében egy kicsit ködös és nem feltétlenül pozitív kép társul az adatpiachoz. Ennek gyökerei talán az időről időre kirobbanó nemzetközi botrányokban keresendőek, illetve (főleg GDPR előtt) a nem teljesen transzparens adatgyűjtési megoldásokban. Ezért tekintem feladatunknak a transzparens működést. Hogy láthatóak legyenek a szerződött partnerek, hogy egységes legyen az elszámolás, hogy a felhasználók megfelelő tájékoztatást kapjanak. Meg kell mutatnunk a szereplőknek, hogy lehet az adatokkal tisztán is kereskedni. Úgy, hogy ezzel ne sérüljenek sem a felhasználók, sem a tartalomszolgáltatók jogai, ugyanakkor hasznára legyen az iparágnak.

Fontos, hogy semmilyen személyes adatot nem gyűjtünk, nem képzünk egyedi user profilt és mindenkinek lehetőséget biztosítunk a rendszerből történő kiiratkozásra. Persze az a véleményem, hogy mindenkink jobb, ha olyan reklámmal találkozik, ami potenciálisan érdekli, mintha olyannal, ami nem, és mi épp ebben segítünk. A GDPR ebből a szempontból jókor jött, hiszen segít “megtisztítani” ezt a piacot és talán növeli a bizalmat az olyan szolgáltatók iránt, mint amilyen a DataMe.

Ha többet tudnál meg tagunkról: http://datame.hu/

A fenti bemutatkozás meghívottja előre lefektetett szabályok alapján került a listába: Az IAB blog minden hónapban a még bemutatkozáson át nem esett 4 legújabb és 4 véletlenszerűen kiválasztott tagvállalatot keres meg ugyanazokkal a kérdésekkel. Az eddigi bemutatkozások elérhetőek itt: http://iabhublog.com/tag/tagsag/