Európa-szerte óriásit nőtt a mobilreklám-költés

Megosztás

Megjelent a legfrissebb AdEx Benchmark Study. Az IAB Europe és az IHS Markit közös adataiból látható: az európai digitális reklámpiac nyolcadik éve folyamatosan kétszámjegyű növekedést ér el, és 2017-ben már 48 milliárd eurót tett ki.

A kutatás immár tizenkettedik éve készül el, és 27 európai piac főbb számairól ad információt, ami megkönnyíti a regionális fejlődési trendek, folyamatok megértését és előrejelzését, illetve Európa elhelyezését a globális digitális gazdaságban.

A 27 vizsgált piac közül húsz kétszámjegyű növekedést ért el a 2017-es kutatás alapján. A fő növekedési tényezőnek a mobil bizonyult, amely területen viszont minden ország kétszámjegyű bővülést könyvelhetett el.

A kutatás első alkalommal tartalmaz adatokat a social költésre vonatkozóan, a videó esetében pedig külön kezelik az in-stream éas az out-stream formátumokat. A számokból az látszik, hogy a videó és a social szintén fontos hajtóerői a digitális reklámpiac növekedésének, ám ehhez szükség van a kreatív innovációra, ami segíti e hirdetési formátumok jobb beillesztését a médiatartalomba.

A 10 legnagyobb arányú növekedést elért piac

  1. Belarusz – 33,9%
  2. Szerbia – 23,7%
  3. Oroszország – 21,9%
  4. Cseh Köztársaság – 18,7%
  5. Szlovénia – 18,4%
  6. Svédország – 18,4%
  7. Magyarország – 16,7%
  8. Norvégia– 16,6%
  9. Románia – 16,1%
  10. Törökország – 15,6%


A 10 legnagyobb arányú növekedést elért piac a mobil szegmensben

  1. Belarusz – 146,8%
  2. Cseh Köztársaság – 96,5%
  3. Szerbia – 84,3%
  4. Törökország – 82,2%
  5. Oroszország – 52,1%
  6. Szlovákia – 51,9%
  7. Horvátország – 45,4%
  8. Bulgária – 41,1%
  9. Svédország – 39,9%
  10. Olaszország– 39,2%

 

 

A kutatási jelentés elérhető itt