Öt év alatt duplájára nőtt az európai digitális reklámpiac

Az IAB Europe az Interact konferencián mutatta be az európai számokat. 2017-ben 48 milliárd eurót tett ki a digitális reklámköltés, ami az előző évhez képest 13,2 százalékos növekedést jelent. A legfontosabb hajtóerő a social, a mobil és a videó voltak.

Az immár tizenkettedik alkalommal elkészített AdEx kutatásból kiderült: a mobil display több mint 40 százalékkal nőtt, és mostanra a teljes display piac 42 százalékát teszi ki. A social 38 százalékkal bővült, amivel növelni tudta a display-en belüli részarányát. A videó szegmens négyszer akkora növekedési ütemet (35%) ért el, mint a display nem-videós része. A videós szegmens bővülését az out-stream formátumok hatják (+73,4%) szemben az in-streammel (+6,9%).

A nagy kategóriák közül a display érte el 2017-ben a legnagyobb arányú bővülést (+14,9%), ezzel 19,3 milliárd eurót tett ki. Továbbra is a search azonban a legnagyobb szelet 21,9 milliárd euróval és 14,4 százalékos növekedéssel.

Daniel Knapp, a kutatást végző IHS Markit vezetője szerint “az európai digitális költést 2017-ben a social, a mobil, a videó és a kereső hajtották. Ezek a kapcsolat, a lokáció, az érzelmek és a vásárlási út erejét jelzik, és rámutatnak arra, hogy miért elengedhetetlen mára a márkák számára a digitális kommunikáció”.

Ha földrajzi szempontból nézzük, a három legnagyobb arányú növekedést elért piac Belarusz (+33,9%), Szerbia (+23,7%) és Oroszország (+21,9%) voltak. Jelentős bővülést értek el az érett piacok is: az Egyesült Királyság 14,3 százakékos, Norvégia 16,6 százalékos, míg Svédország 18,4 százalékos növekedést mutatott.

A top10 piac a költés mérete alapján (milliárd euró):

  1. Egyesült Királyság – 15,6
  2. Németország – 6,6b
  3. Franciaország – 5,1
  4. Oroszország– 3,3
  5. Olaszország – 2,6
  6. Svédország – 1,8
  7. Hollandia – 1,8
  8. Svájc – 1,8
  9. Spanyolország – 1,8
  10. Belgium – 1

A kapcsolódó kutatás elérhető itt