Továbbra is kétszámjegyű növekedés a digitális reklámpiacon

Megosztás

Az IAB Hungary az Evolution konferencián jelentette be, hogyan alakult 2017-ben a digitális reklámköltés. Emellett idén is elkészült a piaci várakozásokat bemutató Adexpect kutatás.

Sopov István, az IAB Hungary elnöke mutatta be a költési adatokat. Az Adex szerint 2017-ben 16 százalékkal bővült a hazai digitális reklámköltés, amely így 79,3 milliárd forintot tett ki.

Képernyőfotó 2018-02-28 - 6.40.00

A display szegmens megőrizte vezető helyét, nőni tudott emellett a kereső és a listing is. Egyedül az e-mail csökkent minimális mértékben. A mobilreklám-költés közel 40 százalékkal bővült, és mostanra a piac (display+search) 35 százalékát teszi ki.

Az egymilliárdos határt 2016-ban lépte át a programmatic, amely tavaly már megközelítette az 1,4 milliárd forintot.

Kardos Gábor mutatta be az Adexpect adatokat, amelyekből az látszik, hogy a piac 14 százalékos növekedést vár idénre, ezen belül a hazai szereplők esetében 6,6 százalékos emelkedést becsülnek.

Az egyes szegmensek közül a mobil, a videó és a programmatic terén számolnak leginkább növekedéssel a megkérdezettek. Igaz, a hirdetők, az ügynökségek és a média véleménye különbözik e téren, a programmaticban például leginkább a média bízik, míg a mobil és a videó erősödésére inkább a hirdetők számítanak.

A részleteket hamarosan elérhetővé tesszük az IAB Hungary tagjai számára.