Friss IAB-kutatás a digitális mérésekről

Megosztás

2014 után ismételte meg a Priorities for Digital Measurement kutatást az IAB Europe. Ennek során a reklámpiac különböző típusú szereplőit (ügynökség, hirdető, média, egyéb szolgáltató) kérdezték meg, és arra is figyeltek, hogy helyi és nemzetközi válaszadók egyaránt legyenek.

Így viszonylag átfogó képet ad a kutatás arról, hogy miként gondolkodik az európai digitális piac a mérések kérdéséről, és milyen prioritásokat fogalmaz meg azokkal kapcsolatban. Könnyen látható, ha vannak megbízható mérések és jól kialakított mérési gyakorlatok, a hirdetési pénzek is nagyobb hajlandósággal áramlanak a digitális médiába.

Az eredmények alapján három prioritás rajzolódik ki:

  • a cross-media mérések,
  • a programmatic eszközökkel való integrálhatóság,
  • a viewability és a márkabiztonság vizsgálata a reklámmegjelenések minőségét segítendő.

A teljes kutatást az IAB Hungary tagjai számára elérhetővé tettük a tagi listán keresztül. Ha tag vagy, de nem jutott el hozzád, keresd Máth Andrást!