63 milliárd euró felett a globális mobilreklám-költés

Megosztás

Továbbra is a mobil display a domináns, derül ki az IAB Europe közléséből. Lássuk a részleteket!

Az IAB Europe, az IAB és az IHS Markit közös adatai alapján 2016-ban 63 milliárd eurót költöttek a márkák mobilreklámra, ami 2015-höz képest 60,5 százalékos növekedést jelent. A gyors bővülés mögött a fogyasztók mobile-first fogyasztási szokásai mellett a fejlődő marketingtechnológiák állnak.

A mobilszegmensen belül a display nőtt a legnagyobb arányban, összesen 64,3 százalékkal, de a kereső sem szégyenkezhet a 61,1 százalékos bővülési ütemmel. Az üzenetküldésre fordított összegek 11,2 százalékkal emelkedtek 2016-ban, ami mögött az húzódik meg, hogy a felhasználók egyre inkább átpártolnak a hagyományos, operátorokhoz kötődő üzenetküldéstől az IM alkalmazásokhoz.

A display nemcsak a leggyorsabban nőtt, hanem a legnagyobb szeletet is hasítja ki a mobilreklám-tortából 54 százalékkal és 34 milliárd euróval, melyet a kereső 42,8 százalékkal és 27 milliárd euróval követ. Az üzenetküldésnek immár folyamatosan csökken a részaránya, melynek nyomán mindössze a költések 3,1 százalékát, azaz 1,9 milliárd eurót visz.

Ha földrajzilag nézzük, Észak-Amerika a legnagyobb mobilpiac (46%, 29 milliárd euró), melyet az Ázsia-Csendes-óceáni térség (33%, 21 milliárd euró) és Európa (19%, 12 milliárd euró) követ. A viszonyok vélhetően egy ideig nem is változnak jelentősen, mivel Észak-Amerika produkálta tavaly a legnagyobb bővülési ütemet 73%-kal, melyet az alacsony bázisról induló Latin-Amerika (+57%) és az Ázsia-Csendes-ócenái régió (+52%) követ.

A teljes kutatási jelentés itt tölthető le