Sopov István az IAB új elnöke

Megosztás

Az Adaptive Media alapító-tulajdonosát választotta meg az IAB Hungary június 27-i taggyűlése elnöknek, akinek elsődleges célja a már elkezdett fejlesztések, új szolgáltatások, tagokat bevonzó megoldások továbbvitele, biztosítása.

Sopov István, aki több tagcég felkérésére válaszolva fogadta el az elnökjelöltséget, Barnóth Zoltánt váltja a szervezet élén.

“Nagy megtiszteltetés számomra a választás, az elnökség és a tagság segítségével azon szeretnék dolgozni, hogy az online, mint a legnagyobb hirdetési szektor még erősebb szakmai támogatást kapjon az IAB nemzetközi hátterét is kihasználva. Szerencsém van, hiszen ehhez alapvetően az előző elnökség által kidolgozott és megkezdett átfogó programra tudunk támaszkodni, amin belül a következő másfél év fókuszpontjait a most felálló új elnökséggel fogjuk kijelölni” – mondta az új elnök.

Az elnök mellett elnökségi tagokat is választott a taggyűlés, így az IAB elnöksége a továbbiakban az alábbi szakemberekből áll:

elnök: Sopov István (Adaptive Media)

elnökségi tagok:

  • Dunai András (Central Médiacsoport) –média, újonnan választott
  • Kardos Gábor (444.hu) – média
  • Lunczner Ádám (Mindshare) – ügynökségi, újonnan választott
  • Nagy Tamás (PHD) – ügynökségi
  • Novák Péter (Dentsu) – ügynökségi, újonnan választott
  • Sólyom Balázs (UPC) – hirdető, újonnan választott
  • Szutor Ferenc (Adverticum) – szolgáltató
  • Tókos Lóránt (NWM Group) – média, újonnan választott
  • Ziegler Gábor (CEMP SH) – média

A megválasztott tisztségviselők megbízatása  2018 végéig szól.

Sopov István a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett műszaki menedzseri diplomát Információmenedzsment szakirányon. Egyetemi tanulmányai mellett 2004-ig a PORT.hu főszerkesztője volt, ezt követően marketingigazgatói majd kereskedelmi igazgatói pozícióban elsősorban a PORT.hu hirdetési felületeinek értékesítésért felelt 2006 végéig. 2007 elején alapította meg az Adaptive Media Sales House-t, amit ügyvezető igazgatóként vezet. A cég a legnagyobb független digitális hirdetésértékesítéssel foglalkozó sales house a magyar piacon. Húsz fős csapattal szolgálják ki a hirdetői igényeket, a hazai prémium oldalak mellett nemzetközi kiadványok értékesítésével is foglalkoznak. Több mint öt éve foglalkozik programmatic értékesítéssel is.