IAB NORI: Tovább nőtt a digitális piac

Megosztás

Megjelent az IAB Hungary 2017 első negyedévi NORI bevallása. Az önbevalláson alapuló mérés szerint a hazai digitális piac az előző év azonos időszakához képest 13 százalékos bővülést mutat.

Az előző negyedévekhez hasonlóan a fő szegmensekben bővülő bevételeket jelentettek az IAB Hungary bevalló tagszervezetei, így a display, mobil, videó területen egyaránt növekedés volt tapasztalható. Csökkenés egyedül az e-mail szegmensben volt.

  Változás mértéke 2016Q1-hez képest Részarány
display +10,2% 83%
mobil +47,6% 14%
email -7,6% 3%
összesen +13,3%  

Az elmúlt negyedévekhez hasonlóan a mobilfelületek értékesítése dinamikusan nőtt, így már a teljes költés közel hetedét teszi ki. A hónapok között a hirdetési piac megszokott képe rajzolódik ki, hiszen a közepes januári bevételek után már erős február és még azt is meghaladó márciusi adatokat rögzíthettünk.

Szolgáltatás, autóipar, pénzügy a legerősebb

A digitális média három legjelentősebb hirdetői szegmense a szolgáltatás, a gépjármű és a pénzügyi szféra volt 2017 első negyedévében. Ugyanakkor eléggé sokrétű hirdetői kört szolgál ki a digitális csatorna, hiszen az első 5 szektor együttesen sem éri el a teljes költés 46%-át, valamint 20 szektornak is 1% feletti a részesedése a NORI bevallásban szereplő médiumok költéseiben.

TOP10 szektor változása

  Változás mértéke 2016Q1-hez képest Részarány
szolgáltatás 106% 12%
gépjárművek -12% 11%
pénzügy -22% 8%
távközlés +5% 8%
kereskedelem -8% 7%
egészségipar +50% 7%
élelmiszer +3% 5%
informatika +16% 4%
kultúra +28% 4%
média -11% 3%

A bevallók köre ebben az időszakban változott kis mértékben, mivel visszatért az adatközlők körébe a TV2 Csoport, míg a Schibsted csoport kivált. Ennek megfelelően az alábbi vállalkozások adtak adatot: Adaptive Media, CEMPSH, Central Médiacsoport, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Médiapiac, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety Invest, Madhouse, Magyar Jeti, Mediaworks Hungary, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, New Wave Media Group, ReachMedia, Ringier Axel Springer Magyarország, Russmedia, R-Time/M-RTL, TV2 Csoport.

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.