Karácsonyi evés-ivás-láblógatás

Megosztás

A netes és az offline társadalmi szféra aktivitását tekintve félhónapnak is beillő december a nagyobb munkaszünet és a karácsonyi időszak miatt leginkább a gasztro-, a szabadidős és a videómegosztó oldalak látogatottságának kedvezett, derül ki a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) hivatalos toplistáiból.

Ugyancsak az ünnepi időszaknak tudható be néhány specifikus tartalmú site látogatószámának novemberhez képest való figyelemreméltóbb emelkedése: a rokonlátogatás és hazautazás miatt többen kerestek utazással kapcsolatos információkat. A hónap második felében a szabadságok miatt nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló szabadidő élénkítette a különböző programokat összegyűjtő, valamint az időelütéshez kézenfekvő videómegosztó oldalak látogatottságát.

A várttal ellentétben novemberhez képest vegyesen alakult a különféle webshopok és egyéb e-kereskedelmi oldalak forgalma, ez részben a kiemelkedő Black Friday-látogatásoknak köszönhető (nehéz lett volna azt a forgalmat is meghaladni), vagy pedig az oldal profiljának: a termékek keresésének kitartott a szezonja, a vásárlási aktivitás viszont már jobban megoszlott az oldalak és az offline világ között.

A hálózatok versenyét tekintve elmondható, hogy az élbolyban nem történt pozícióváltozás, és az „üldözőraj” is meglehetősen homogén képet mutat a rangsort tekintve az előző hónaphoz hasonlítva, egy-két helycserét leszámítva nem történtek változások.

Dashboard 1
Dashboard 3

(A kiemelt kép forrása)