Ha november, akkor Black Friday

Megosztás

A karácsony előtti vásárlási időszak mind fontosabb marketingeleme itthon is a Black Friday. Megmutatkozott ez a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) hivatalos toplistáiban is. Eszerint a novemberi hónap nyertesei egyértelműen a különböző webshopok, webáruházak és webplázák voltak.

Mind a havi teljes látogatószámot, mind a napi átlagos látogatószámot tekintve a TOP50 forgalmú oldal közül a különféle kereskedelmi weboldalak tudták a legnagyobb mértékű forgalomnövekedést produkálni.

Emellett októberhez képest érzékelhető mértékben nőtt néhány híroldal látogatottsága is. A csípősre forduló idő, a szabadidős programok korlátozottabb elérhetősége lehet a magyarázat arra, hogy fellendülést mutat a társkereső profilú oldalak forgalma is. Ezzel párhuzamosan viszont úgy tűnik, hogy a várakozásokkal ellentétben az „otthonülősebb” életforma októberhez képest nem hozott a videós oldalak számára nagyobb forgalomnövekedést, sőt.

A havi szinten a legtöbb usert elérő TOP20 hálózat dobogóján októberhez képest nem volt változás, a rangsor alacsonyabb fokain viszont megfigyelhető volt kisebb-nagyobb mozgás. Bizonyos hálózatok a portfóliójukba tartozó oldalak révén akár két számjegyű forgalomnövekedést is elkönyvelhettek.

Dashboard 1
Dashboard 3