Erős növekedésben a hazai digitális reklámpiac

Megosztás

A harmadik negyedévben is jelentős, 14,8%-os bővülést mutat a hazai digitális reklámpiaci index, a NORI, tette közzé az IAB Hungary Médiaszekciója tagjainak bevételi önbevallásai alapján, melyet a PwC összesített.

Folyamatos piaci bővülés

Az idei év első negyedévében 9,2 százalékos, a második negyedévben 21,5 százalékos, míg a harmadik negyedévben 14,8 százalékos volt a Médiaszekció-tagok digitális reklámbevételének bővülése az előző év azonos időszakához képest.

Megállíthatatlan a mobil térnyerése

A harmadik negyedévben is folytatódott a mobilreklám térnyerése. Míg desktopon 11,3 százalékkal, addig mobilon 63,3 százalékkal több bevételt értek el a bevallásban résztvevő cégek. Az összesítés alapján az emailből származó bevételeik azonban 4,8 százalékkal csökkentek 2015. harmadik negyedévéhez képest.

A legnagyobb hirdetők, a legfontosabb formátumok

Továbbra is a telekommunikációs, pénzügyi és szolgáltató szektor költötte a legtöbbet digitális reklámra a bevallásban érintett médiacégeknél. A régebben stabilan a top3-ba tartozó közlekedési eszközök szegmense az első fél évben még bővült, de a harmadik negyedévben a tavalyihoz képest csökkent.

A hirdetési megoldások közül továbbra is a mobil display és a videó növekedett a legerőteljesebben.

A bevallásban résztvevő cégek bevételeit tekintve továbbra is az ügynökségek szerepe a legnagyobb, ezt a direkt értékesítés, majd az automatizált/programmatic betételek követik. Utóbbi növekedési üteme a harmadik negyedévben is meghaladta az első kettőét.

A NORI-ról:
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.

A felmérést a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette a 2016. évre vonatkozóan: Adaptive Media, CEMP Sales House, Centrál Médiacsoport, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Grabowski Digital, Használtautó, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety, Madhouse, Magyar Jeti, Mediaworks Hungary, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, Origo Media Group, ReachMedia, Ringier Axel Springer Magyarország, Russmedia R-Time, Schibsted