13,4 százalékkal bővült az európai online reklámköltés

Megosztás

Az IAB Europe és az IHS Markit közölt friss adatokat 2016 első félévére vonatkozóan. Eszerint az online reklámköltés 18,6 milliárd eurót tett ki a vizsgált időszakban, és a trendek azt mutatják, hogy az év egészében is két számjegyű növekedésre számíthat az európai piac.

Az éves összehasonlításban 13,4 százalékos bővülés fő hajtóereje az AdEx Benchmark kutatás alapján a mobil volt. A mobil display 61,3 százalékos, míg a mobil kereső 57,3 százalékos bővülést mutatott fel.

A mobil display különösen régiónkban húzott: a költés több mint 100 százalékkal emelkedett, ami a kelet-közép-európai online költést összességében 16,2 százalékos növekedéshez segítette hozzá. A nyugat-európai piacokon a digitális reklámköltés 13,1 százalékkal bővült.

A display költés Európa szerte gyorsabban  nőtt, mint a search szegmens. Előbbi 18,2 százalékkal nagyobb költést vonzott, mint tavaly ilyenkor, és ezzel a digitális reklámtortából 37 százalékos szeletet hasított ki 2016 első felében. Ugyanezen időszakban a search 13,3 százalékkal nőtt, és ezzel a teljes költés 47 százalékát teszi ki.

Régiónkban még látványosabb a display bővülése: a 21,7 százalékos növekedés azt sugallja, hogy beérni látszanak a célzási opciókat, a formátumokat, valamint az adathasználatot érintő piaci fejlesztések.

A mobil mellett a videó is jelentős hajtóerő: e szegmens 46 százalékkal nőtt, és ezzel elérte az 1,6 milliárd eurós költést Európában.